Äggula varje dag?

Daff

Trådstartare
Jag har börjat äta två äggvitor till frukost varje dag och då brukar jag ge hunden äggulorna.
Kan det finnas någon risk med att hon får äta två äggulor om dagen? Hon äter annars Standart som hon har fri tillgång till. Det är främst på veckodagarna jag äter äggvita så i snitt har hon i ett par veckor nu fått 10 äggulor i veckan. Kan man hoppas på super päls kanske?:p

Jag har en 3 årig Storpudel på ca 23 kg och hon är fin i hullet.

Sv: Äggula varje dag?

Äggula är nyttigt och innehåller mycket fett och proteiner + Biotin och andra vitaminer, men det kan också höja kolesterolvärdet. (Hundar har dock inte samma problem med kolesterol som människor har, men det kan vara bra att veta)

Jag tror inte att 10 äggulor i veckan är bra.
När jag pratade om ägg med en av mina veterinärer fick jag rekommendationen 1-2 äggulor i veckan - just för pälsen och den allmänna hälsans skull.

Sv: Äggula varje dag?

delvis kl

I senaste (?) numret av hundsport fanns det en lista över saker som inte är bra för hundar.
Det var en del saker som jag inte alls trodde skulle vara skadligt för hundar!:eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 161
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar