Aggresiv mot andra hanhundar, behöver tips.

Sv: Aggresiv mot andra hanhundar, behöver tips.

*kl*

om man får till svar av brukshundklubben att nä din hund är för gammal så de är ingen ide... han har redan befäst de beteendet.....

precis så sa den ena till mig på andra brukshundsklubben sa dom att han borde avlivas i princip!:eek:

Förstärker en bra situation ja, inte en dålig (eller ja, förstärkande men åt fel håll). I mitt tycke är en uppvisande aggressivitet vid hundmöte en dålig situation. Men ja, fortsätt träna.

knapp

Blir nästan lite mörkrädd när jag läser alla förslag till metoder för att få till lugna hundmöten :crazy: Varför gör ni så stor sak av att det kommer en hund? Hunden är inte dum, den fattar att om människan blir alldeles knepig och antingen överöser den med godis eller blir arg så är ju hundmöten tydligen farliga. Lugna ner er och uppför er själv som ni vill att hunden ska uppföra sig.

Tips till trådskapare:

Till att börja med hoppas jag att du använder ett halsband där du kan ha ordentlig kontroll på hunden, ex vis kedja. När du får ett hundmöte så ska du ignorera både din och den andra hunden. Bara gå. Blir din hund aggressiv så ta tag i kopplet och vänd hunden åt andra hållet, tvinga hunden med hjälp av kopplet att stanna vid din sida, helst ska den sitta. Träna på att låta hunden sitta vid din sida i alla situationer så att hunden inte associerar det med hundmöten.

Skrik och panik löser aldrig nåt, ser alltför många skrikande hussar och mattar med sönderstressade hundar.

Vem har sagt att man bara för man blir förbannad behöver skrika jag kan vara knäppstyst o hunden vet exakt hur arg jag är.

Jag vet exakt hur jag skulle göra på hennes hund som jag visat flera st på Buke på deras egna hundar o dom har garanterat gett dig o alla sett postivit på det för hunden har själv val möjlighter o falla i lydnad eller bråka vidare kan säga alla hundar tro det eller ej faller i lydnad o lyssnar trots du tycker det är tokigt o fort går det. Utan skrik eller panik :angel:

Kan bara säga att det är inte så lätt när man har en hund som är dum i möte med andra hundar.När man har en sån hund så spänner men sig omedvetet,det gjorde i alla fall jag.Det är lätt för mig att sitta här
och ge hur mycket råd som helst,men inget kanske fungerar,då blir det bara värre.En gången får TS skit för att hon ger gull o godis nästa gång får hon skit för att hon gapar o skriker.Det är ofta så med dom här Trådarna man blir helt Idiot förklarad när det man gör är att be om hjälp.

:rofl:

Jag ska erkänna att jag nog mer eller mindre hade väntat mig reaktioner åt alla håll, är ju en ganska rutinerad bukare så jag visste vad jag gav mig in på.

Oavsett vad alla tycker så har jag fått hjälp att reflektera över hur jag gör och jag kommer fortsätta på mitt sätt tills jag hinner åka till brukshundsklubben.

Den som lider mest just nu av promenaderna är mina armar men det kan jag leva med. Flipp har börjat inse att matte iallafall är mycket roligare att ägna intresset åt. :D

:rofl:

Jag ska erkänna att jag nog mer eller mindre hade väntat mig reaktioner åt alla håll, är ju en ganska rutinerad bukare så jag visste vad jag gav mig in på.

Oavsett vad alla tycker så har jag fått hjälp att reflektera över hur jag gör och jag kommer fortsätta på mitt sätt tills jag hinner åka till brukshundsklubben.

Den som lider mest just nu av promenaderna är mina armar men det kan jag leva med. Flipp har börjat inse att matte iallafall är mycket roligare att ägna intresset åt. :D

Ja,och jag är den första att önska dig lycka till!Jag vet vad du gå igenom,har varit där själv.Kämpa på,det tar tid men det går.
MVH Jaana

Tack :bow:

Jag tror också på träning, träning och åter träning.
Så länge Flipp vet vem som bestämmer så ska det nog gå med "mötet av hanhundar" också.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 127
Senast: Gruvan
·
Hundträning Hej! Jag har haft min Malinois tik i ungefär en månad. Hon är nu 16 veckor gammal. Allt har fungerat jätte bra och hon lär sig otroligt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 472
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 508
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 518
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka