Aggresiv kanin

M

MilloMolly

Jag har en kanin som hugger,Biter,Morrar,Attakerar Människor och Djur.Vi vill gärna ha svar på det !?:(

Sv: Aggresiv kanin

Det verkar ju inte bra.:/ vad är den för kanin? Kön? ålder? har du flera kaniner?

Hon är ungefär 5år och är en hona en blandras men med villka vet jag inte !.:crazy:Jepp jag har tre andra kaniner ..

hur länge har hon haft detta beteende då? kan ju hända att hon har ont någonstans eller så har hon fått/väntar ungar och vill vakta dem:angel:(kaniner brukar vara svåra att könsbestämma - ifall någon av dina andra är en hane).
Annars är det nog skäl att uppsöka veterinär

Jag har haft mina två minsta hos vetrinären och kollat kön den ena
var en hane och han kastrerade vi och den andra kaninen är mamma så vi vet könet på alla min kaniner..
Hon har ungefär hållt på så i 2-3år ..
Men hon är aggresiv mot mina andra kaniner också,

Mvh
Julia:confused:

Om hon har hållit på så i 2-3 år så är det helt enkelt så hon är. Djur har liksom människor olika personligheter. I vilka situationer blir hon aggrisiv mot dig? Har hon egen bur? Hon verkar ju inte riktigt trivas med dina andra kaniner..

I mina öron låter inte det där som en frisk kanin, tyvärr.
Hade någon av mina kaniner attackerat (både människor och djur) helt utan acceptabel anledning, hade jag avlivat.
Icke acceptabel anledning är tex dåligt/fel på psyket.
Men innan det är tal om avlivning, kan det vara bra att försöka komma fram till varför hon är så och i vilka situationer.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Lingon
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 789
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar