Cilla

Trådstartare
att äta alltså, inte dom andra äggen. :D:p

är det farligt att ge till till barn under 1 år?

Sv: ägg!

har fått samma uppfattning när jag googlat, men ar på vissa ställen sett att det kan bildas gift i små mängder, samt kan vara allergiframkallande.

M älskar ägg och jag älskar att ge det till henne, eftersom hn utan problem äter det själv, så jag skulle tycka det vore riktigt trist att beghöva sluta.

fullt med protein, som faktiskt är det som mättar bäst! :bump: å gott ät det åxå.

Vi fick rekomendationer (fran var barnläkare) att prova lite försiktigt efter 6 man, det är manga barn som är allergiska därför prova försiktigt. Men om hon inte reagerade var det fritt fram.
Emilia älskar omelett, perfekt att göra en till lunch av rester fran kylskapet.

Om ngn av föräldrarna är äggallergisk har jag för mig att man ska vänta med ägg.

Ja det är det.

Jaha är det något nytt :confused:

Nu var det visserligen säkert ett halvår sedan jag hade äggdiskussionen uppe hos BVC och då var det då absolut inte farligt.

Däremot ska man kanske prova lite smått i början utifall barnet reagerar, man behöver ju inte börja med att pula i ungen dubbelomelett till frukost exempelvis.

Cilla: Prova du, min dotter gillar verkligen omelett till lunch och den går ju att variera i all oändlighet. Vi fick sagt till oss att vänta lite extra med just ägg eftersom det ligger mycket allergier i släkten och ägg kunde visst utlösa andra allergier? Vi provade lite smått när E var runt 9 månader.

Jag frågade på BVC för 2 veckor sen och de sa att det var inga som helst problem så länge som man introducerar som smakportioner. H fick pannkaka och det var tydligen jättebra :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 608
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar