Ägg av liten/stor blodmask

PinniPuck

Trådstartare
Hejsan!
Admin får gärna flytta tråden ifall den har hamnat fel.

Jag har lite problem.
Som det visas på bilden så har min häst ägg av antingen liten eller stor blodmask.
Jag har aldrig fått ett sånt här besked och vet därför inte vad jag ska göra iockmed att betet börjar snart.
Min veterinär får jag inte tag i och jag hittar ingenting om ägg av liten/stor blodmask inför betet.
Ska jag invänta v 24 för ytterligare besked, vad hade ni gjort?
Kan han fortfarande gå på bete om han inte visar att han har stor blodmask?

Mvh

Bifogade filer

• Screenshot_20190607_125135_com.google.android.apps.docs.webp
    Screenshot_20190607_125135_com.google.android.apps.docs.webp
    36,4 KB · Visningar: 89
Vid 450 EPG rekommenderas avmaskning. Jag hade väntat tills jag fick svar på odlingen på stora så att jag säkert avmaskar med rätt medel. Jag hade inte släppt på bete förrän avmaskningen är klar.

Du kan avmaska nu med ett ivermektinpreparat och sen släppa. Skulle odlingen komma tillbaka positiv är det markerna han gått på innan hagbyte samt i höstas som behöver saneras.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 576
Senast: Enya
·
Hästvård Jag har två hästar som jag tog hem i somras till rena beten där inga hästar betat på minst 6 år utan bara kossor. Sen flyttade två...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: L.N
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama