Age of empires II

Mirre

Trådstartare
Någon mer som spelar det här? :p
Är så jäkla dålig på det att jag behöver en tråd för tips och råd haha.
Datorn är alltid mycket snabbare än mig, vill inte använda dessa fuskkoder som finns heller, får inga achivements då ju.

Hur lägger man bäst upp det för att få allt så effektivt som möjligt?
Mycket åkrar är väl smart och ha, de ger ju mat snabbt.
 
Jag älskar AoEII :love:

Min taktik är att bara mata ut arbetare i början och samla så inåt helsikes mycket resurser jag bara kan, sen mosar jag alla med horder av Paladins :angel:
Paladins är super!
Spelet är verkligen en klassiker, vore kul och få tag i första AoE också
 
Paladins är super!
Spelet är verkligen en klassiker, vore kul och få tag i första AoE också

Jag har faktiskt bara spelat tvåan. Jag är inget större fan av datorspel sådär egentligen, är mer en tv-spelsmänniska. Men AoEII och Heroes of Might and Magic III har jag alltid gillat (fast egentligen gillar jag inte turn-baserade spel heller).

Jag tänker ibland att jag ska spela med något annat än Teutons som lite utmaning men jag känner mig alltid vilsen då :p Man vet vad man har men inte vad man får, typ. Förutom att man kan läsa sig till allt då...
 
Jag har faktiskt bara spelat tvåan. Jag är inget större fan av datorspel sådär egentligen, är mer en tv-spelsmänniska. Men AoEII och Heroes of Might and Magic III har jag alltid gillat (fast egentligen gillar jag inte turn-baserade spel heller).

Jag tänker ibland att jag ska spela med något annat än Teutons som lite utmaning men jag känner mig alltid vilsen då :p Man vet vad man har men inte vad man får, typ. Förutom att man kan läsa sig till allt då...
Ok, ettan är kul det med men tvåan är snyggare gjord :p

Heroes of Might och Magic har jag inte spelat, blir annars rätt mycket spelande här. Men det går i perioder vad som spelas.

Hehe så är jag också, kör samma sak hela tiden bara för att då vet man hur man ska göra :p
 
Jag spelar en hel del AoEII i perioder. Jag hoppas ni har köpt det på steam (isf får ni PMa så ni kan adda mig!) så att ni har HD versionen! Jag har även AoEIII på steam :)

 
Jag spelar en hel del AoEII i perioder. Jag hoppas ni har köpt det på steam (isf får ni PMa så ni kan adda mig!) så att ni har HD versionen! Jag har även AoEIII på steam :)

Japp jag har köpt det på Steam :)
Finns det en trea också? Hade jag ingen aning om :p
 
Någon mer som spelar det här? :p
Är så jäkla dålig på det att jag behöver en tråd för tips och råd haha.
Datorn är alltid mycket snabbare än mig, vill inte använda dessa fuskkoder som finns heller, får inga achivements då ju.

Hur lägger man bäst upp det för att få allt så effektivt som möjligt?
Mycket åkrar är väl smart och ha, de ger ju mat snabbt.

Nu var det väldigt länge sedan jag spelade det, men vill minnas att det är bra med mycket arbetare i början för att samla resurserna och sedan brukar jag vara rätt snabb med att göra uppgraderingar för att bli starkare och mer effektiv. Jag vill även minnas att de olika typerna av trupper är olika bra mot olika fiender så det kan vara en poäng att försöka hålla koll på det. :)

@Pancakes Heroes III är så himla bra, har spelar det sedan det kom ut och håller fortfarande på, verkligen det enda spel jag inte tröttnat på efter en längre tid. :)
 
Du ska ha en massa villagers i början, det är prio ett så du får bra inkomster. Jag brukar ha minst en 5e del av popcappen som villagers för att det ska gå runt.
Har man bra ekonomi i spelet kan man ha fler barracks och stables och hela tiden ha qeuen full, så att så fort en soldat dör så får man en ny. Då gör det inte lika mkt att man har mindre antal soldater. Uppgradera dem, både där de tillverkas och i blacksmith i university plus kolla upp vad fienden kan bygga för att kontra dem.
 
Då ska jag satsa på mer villagers i början.
Försöka samla upp resurser så fort som möjligt, framförallt mat så man snabbt kan uppgradera sig.
 
Det var länge sedan jag spelade det, men jag hade typ bara en massa arbetare i början, som jag sedan fick döda för att få plats med krigare. Sedan vann jag med hjälp av dylika ryttare och katapultvagnar.

Jag har för mig att fienden inte anfaller så snabbt på AOE, till skillnad från t.ex. Age of Mythology, där man blir slaktad om man inte producerar krigare typ genast. Så bara att skaffa resurser och sedan köra.
 
Jag brukade bygga stenmur så fort det gick med, och skjuttorn med lagom avstånd. =) Barracken byggde jag enbart om jag var tvungen, använde den aldrig. Använde hästar i olika form, beridna bågskyttar och riddare.
 
Jag spelar det, även om jag föredrar Empire Earth.
Kör exakt samma taktik som @Pancakes :D
Har även stenmur runt hela min stad, med först torn och senare slott utplacerade runt om. Gillar inte att behöva lägga soldater på försvar, när de kan få vara ute och puckla på fienden istället :p
 
Jag spelar en hel del AoEII i perioder. Jag hoppas ni har köpt det på steam (isf får ni PMa så ni kan adda mig!) så att ni har HD versionen! Jag har även AoEIII på steam :)

Va finns det på Steam? Oh fan, det visste jag inte. Förresten funkar det med nya operativsystem osv via Steam. Vet att jag försökte installera via min gamla skiva och färgerna blev jättekonstiga, hitta något fix på det via nätet, men det blir inte riktigt detsamma och vissa saker låste sig ibland. Nu var det längesen jag spelade men ändå. :P
Älskar det spelet, måste spela det någon dag igen.
 
Angående stategi har jag för mig att jag alltid började med att samla mat, guld, sten och träd i massor och en som byggde massa hus för att maxa populationen och sen murar runt "staden" och lite krigare som ska kunna försvara ifall någon kommer och anfaller, samt ifall det blir ett anfall så kallar jag alla invånarna till towncentre och låter pilarna göra sitt samtidigt som det hjälper krigarna som jag ev hunnit skaffa.
Sen brukar jag alltid försöka maxa forskningen, så jag får så bra "uppgraderingar" som möjligt. Så mål ett är att öka stadens nivå så högst som möjligt, ju högre desto bättre krigare. :)
 
Va finns det på Steam? Oh fan, det visste jag inte. Förresten funkar det med nya operativsystem osv via Steam. Vet att jag försökte installera via min gamla skiva och färgerna blev jättekonstiga, hitta något fix på det via nätet, men det blir inte riktigt detsamma och vissa saker låste sig ibland. Nu var det längesen jag spelade men ändå. :P
Älskar det spelet, måste spela det någon dag igen.
Yes det finns det :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 331
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 598
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Hur tar man semester? På riktigt, alltså. Vad är era bästa tips för att verkligen logga ut så snabbt som möjligt och vila upp sig...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: Zack
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 917
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp