Ägarfärger

Piffpuffen

Trådstartare
Hur vet man vilka färger som redan är "tagna"?

Eller får man göra några olika varianter när man ansöker om registrering och så får man hoppas att någon av dom är ledig?

Sv: Ägarfärger

Du kan välja att skicka in endast ett förslag på färger och personen som är ansvarig för detta på Galoppförbundet kommer då att tala om för dig om dressen är upptagen, tillåten osv. Är den redan upptagen kan du spara en del tid genom att ha skickat in ytterligare förslag.

Få färgerna klara innan du syr dressen!!! Det är jobbigt att ändra sedan :D Jag vet!

Det finns vissa regler för vilka färgar och mönster man får ha. Kan rekvireras från galoppförbundet.... vissa lyckas dock att få reggad sin dress utanför dessa begränsningar.

En dress ser ut som en svart/vit brokig ko, en annan som en leopard.

Posta dina val här, då får vi se om nå'n hängbukare kan säga för eller emot.

Mina färgar är: Vit m. blå korslagda axelskärp, mössa röd... så dom är yt.

Jag tror inte cyklamen m. mintgröna och rosa prickor, gul/svart-randiga ärmer, mössa orange och lila är upptagen :D

Jag tror inte cyklamen m. mintgröna och rosa prickor, gul/svart-randiga ärmer, mössa orange och lila är upptagen :D

:rofl:
Ja dom färgerna kanske jag skulle ta:idea:

Kommer ju garanterat att synas!

Filar på det än, men vill skulle vilja veta redan nu vilka färger som är upptagna så man inte kommer på att "det här" vill jag ha och så är det redan taget.

Finns det en sån lista med alla ägarfärger?

Hur är det med ägarfärger i från andra länder, tas det hänsyn till vilka som finns där med?
Om man vill starta sin häst i annat land?

Du kan alltid ringa till Svensk Galopp och få ett förhandsbesked. 08-627 20 00, har jag för mig......

Och jag tror Creetown har klart för sig där. I alla fall...:devil:

Man kan väl regga en dress med egen logga också, för den blyga summan 5000:- eller hur det var. (Det var väl per år dessutom?)

Kom igen nu, Piffpuffen.

Nu har du haft tillräckligt med tid på dig till att komma på några färger.
Jag har ett lätt perverst kärleksförhållande till färger och jag vänter otåligt på att kunne dissa dina förslag. :d

Kom ihåg att välja några, som passar till PA's brallor, om du vill ha honom på din häst... och glöm inte att han också är svag för gult ihop med det svarta.
Dessa AIK'ere.... :confused:

Kom igen nu, Piffpuffen.

Nu har du haft tillräckligt med tid på dig till att komma på några färger.
Jag har ett lätt perverst kärleksförhållande till färger och jag vänter otåligt på att kunne dissa dina förslag. :d

Kom ihåg att välja några, som passar till PA's brallor, om du vill ha honom på din häst... och glöm inte att han också är svag för gult ihop med det svarta.
Dessa AIK'ere.... :confused:

Ja dom svarta brallorna ja;)

Här inte lagt nån större tid på att fundera på färger, än. Har ju inte ens häst att träna, än mindre att starta.

Men nåt snyggt mönster, plus att jag vill motivlacka bil+gooseneck i samma färger:d.

Ska klura ett tag till, kan hända med ett par tajta svarta byxor i åtanke:rofl:

Jadå jag är rätt lugn.
Men en fördel med galoppen är att det är liiiite snyggare "objekt" att kika på än inom traven. Finns väl några inom traven med men .....mycket gubbar i sina bästa år;)

Japp gooseneck SKA det bli!!!
Har hittat så läckra att jag överväger att sälja huset....

Råna en bank eller nåt:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: miumiu
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 599
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar