Ägaranmälan

Winni

Trådstartare
Var till veterinären i dag och chippade min katt. Köpte Misty i augusti förra året och hon var inte märkt tidigare. Hon är innekatt och går koppelpromenader, men jag vill ha henne ändå om något skulle hända.

I alla fall, han fyllde i uppgifter på blanketten och vi hade lite delade åsikter om hennes päls räknas som semilånghårig eller långhårig. Det har väl inte så stor betydelse egentligen, men jag är så himla petig av mig :crazy: Han tyckte att hon var långhårig och jag semil.

Vad tycker ni?

Sv: Ägaranmälan

Jag ska posta blanketten i morgon och jag vet inte om jag ska gå på hans ikryssade ruta för långhårskatt eller om jag kan ändra den själv till semilånghår? Tycker någon mer en jag att hon är semilånghår? Och har det i så fall en sån stor betydelse vilket hårlag hon står för i registret? Om det inte har någon betydelse skulle väl bara lång och korthårig stå angivna.

Hon är korsning maine coon och raggdoll, som då blir huskatt, men de rasern räknas inte till gruppen långhårskatt i alla fall utan blir reggade som semil. Då borde även hon vara det, tycker jag då.

Vad tycker ni, hur ska jag göra :confused:

Sv: Ägaranmälan

Jag skulle nog säga att hon är semi utifrån bilderna, men är absolut ingen expert.

Däremot vet jag att det inte är superviktigt att det står rätt i registret. Du kan inte använda registreringen som ägarbevis och gällande signalament räcker det gott att det framgår färg och att hon inte är korthårig.

Jag skulle nog tro att många som letar i registren inte ser någon som helst skillnad på semilånghår och långhår.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 403
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 100
Senast: athena
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 331
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar