Äga hästen i verksamheten

Sv: Äga hästen i verksamheten

köp upp "trasiga" hästar och knåda ihop dom igen :idea: försäljningsstall...först så gör du en massa h'star en tjänst och sen så kan du ha dom i företagsform....köp billigt sälj dyrare...för du måste ju ändå ha nån form av inkomst på dessa...

Ja, det kanske vore en idé. Jag har varit inne på något liknande men inte tänkt så "konkret". Det skulle passa bra ihop med min övriga verksamhet (det enda problemet är tiden). Tack för tipset!
Lejonelle
PS grattis till 20.000 inlägget, jag har visst en bit kvar :)

Bara en nackdel med att ta in fölet och hästarna i företaget, du vet väl att det blir moms på allt du säljer? 25% moms på priset, det blir rätt mycket det...

Ja, jag vet. Det blir en massa pengar. Man får ju i och för sig också dra av moms på hästar man köper.
mvh
Lejonelle

Jo det bästa är om man inte sätter så mkt begränsningar utan håller företaget öppet för lite av varje, massage, hästförsäljning, stallplats uthyrning osv.På det sättet blir det inte så mkt krångel om man bestämmer sig för att inrikta sig på ngt av dessa alternativ.Man behöver ju inte nödvändigtvis hålla på med allt samtidigt, det syns ju ändå när man redovisar inkomsterna.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
P
Ekonomi & Juridik Hej. För två år sedan gav jag bort mitt varmblods sto till en kvinna och en man eller jag lämnade henne på foder för ett år. Kvinnan...
Svar
15
· Visningar
2 196
Senast: Grena83
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte riktigt hur jag ska bena upp min hästhållning eller vad man ska kalla det. Jag har ett halvblodssto som ska föla i juni...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?