Afrikanska sniglar

Modig_Korn

Trådstartare
Eller något sådant... Har hört att folk köper sniglar som husdjur.. Jag som har en liten livs lång passion för sniglar undrar om det verkligen är en husdjursnigel eller bara en vanlig infångad snigel.. Om det är en husdjurssnigel hur mkt kostar de? Burförhållanden? Krubb? Mm... Kanske finns det tom någon hemsida med sånna?

Haha du och dina sniglar :rofl:
Ey, kan man få se en bild på de du har? ;) Gaah, skulle också gärna ha mig ett par sniglar. Men då blir jag väl utslängd... :angel:

Balder äter spagetti, just nu en ärta men spagetti älskade han... Fast det vet du ju redan men inte de andra som kanske läser tråden :D

Innan jag fick ha egna djur, så hade jag ofta sniglar (vinberssneckor) hemma. de är ju bara för coola! De är så söta när de mumsar på vitkål, eller sallad. Man kan till och med höra de mumsa :love:

Det finns en marsvinsuppfödare som bor i Uppsala som oxå föder upp snäckor av lite olika varianter....han vet massor av snäckor! PM dej så får du veta vem han är :)

undrar om det verkligen är en husdjursnigel eller bara en vanlig infångad snigel..

Sniglar/snäckor i den storleken hittar man inte i första taget i Sverige i alla fall!

Om du söker på achatina kan du säkert få fram med info!

Å fy vad äcklig den såg ut!!! :eek: :crazy: Den såg ju ut som en inälva eller nåt. :rofl:

Nej usch! *slemfobi* :crazy: Men man kan väl knappast gosa eller leka med en snigel? :confused: Är de bara för att titta på, som fiskar (fast jag hade guppies som simmade upp i händerna så man kunde klappa dem :D )?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Övr. Katt Hej på er. :-) Jag var i kontakt med en uppfödare tidigare men fick idag veta att jag var för ung för att köpa en katt hos hen. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 876
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar