aerline h.

J

jessica19

Hej

Jag har lite frågor angående aerline h.

Jag skulle så hemskt gärna vilja ha ett föl efter honom för han är nog den finaste hingst som jag sett=)

Men läget är så att mitt sto är 15-årigt varmblodssto...har aldrig gått som travare visserligen men generna finns ju säkert där endå.

stoet isig är det absolut inget fel på, rena gångarter och bra psyke o allt MEN hon är så liten, bara 1,58 och jag själv är 1,70 lång så det ser lite knasigt ut=(

därför skulle jag vilja ha en häst som är lite större.

eftersom att jag inte är speciellt hemma i det här med avel så undrar jag om det är någon som kan svara på om det är att rekomendera att betäcka henne med aerling h? Jag har läst att han nedärver bra psyka, reslighet och fin gång.

så frågan är om det kan bli en bra avkomma? Jag vet att folk är emot korsningar, speciellt mellan "travare" och halvblod men mitt sto har knappt några sådana travgener alls, det enda som talar emot hene är ju storleken.

det blev lite rörigt men hoppas ni förstår=)

en fråga till: är det lämpligt att låta ett 15-årigt sto bli mamma vid den åldern om det är första fölet?.

tacksam för svar.// jessica
 
Sv: aerline h.

Har själv träffat Aerline några gånger och han tilltalar även mina "dressyrögon". Skulle nog rekomendera dig att försöka köpa ett föl eller en unghäst efter honom istället för att betäcka ditt sto, så vet du mera vad du får:)
Lycka till!!
 
Sv: aerline h.

Jag håller med bonzie, det är säkrare att köpa sig en avkomma till den hingst man är intresserad av än att försöka tillverka en egen. Det kan ju vara så att ditt sto har någon väldigt liten släkting som slår igenom istället.

Och även om ditt sto inte visat några travare-tendenser, så har hon det trots allt i sina gener. Det genetiska lotteriet kan alltid spela ett spratt och plocka fram egenheter som finns hos individer längre bak i antavlan.

Annars tycker jag inte att hennes ålder är något hinder alls!
 
Sv: aerline h.

trevligt att du fastnat för aerline H...han är verkligen en fin representant för rasen.

Jag tycker också attd et är bättre att du letar efter en avkomma till honom, om du skaffar dig en unghäst nu(ligger ju hyfsat i pris...) så har du ju ditt sto att rida på under tiden påläggskalven växer upp...
 
Sv: aerline h.

Jag skulle köpt en unghäst efter Aerline istället, och haft mamma att rida på under tiden.

Två Aerline H avkommor:

"lilla grå" f 2000 /varit inackorderad hos oss)
4202.jpg


Shira f 2004 (min häst)
4461.JPG
 
Sv: aerline h.

Har precis fått ett föl efter Aerline H den 27/4, en stor hingst och en mycket livlig sak. Kanon fin hingst Aerline och för mig ett självklart val då han är en väldigt bra dubbeltalang och dessutom nära mig.

Armagnac 3 dagar:
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id240256.html

Är såå stolt!!! :love:
 
Sv: aerline h.

Nattsudd skrev:
Har precis fått ett föl efter Aerline H den 27/4, en stor hingst och en mycket livlig sak. Kanon fin hingst Aerline och för mig ett självklart val då han är en väldigt bra dubbeltalang och dessutom nära mig.

Armagnac 3 dagar:
http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id240256.html

Är såå stolt!!! :love:

Halloj,

Ditt Aerline föl ser likadant ut som mitt!!!!

Stor, livlig, brun, vita ben och bläs :-)

Min kommer dock bli skimmel har en hel del vita hår runt ögonen och benen blir gråare för var dag.

//Jenni
 
Sv: aerline h.

Oj vad kul! Har du någon bild på din, när den är runt 3 dagar? Vore kul att se hur din ser ut!!

Tror dock min blir brun, fast han är lite roligt tecknad med den vita fläcken under magen...var han nu fått den ifrån?

:D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 543
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 813
Senast: Verdandi
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 024
Senast: lillamy73
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp