Aerline H, Odermus R mfl.

Pettsson

Trådstartare
Eventuellt blir det en betäckning här i år så det har tittats en del på hingstar under en tid.

Avkomman kommer att bli en häst till mig sas och letar därför hingst som lämnar stabila, trygga avkommor mot hopp. Vill inte ha en mespropp men heller ingen "galning". Ja, och så gärna skimmel :D ;) Temperament går före.
Stoet är bara 161 så inte någon som lämnar väldigt smått.

Aerline H är en av favoriterna, någon som vet något om honom, avkommor? Temperament?

Highlight (fattat det som att han finns kvar på fryst?), mamma hade en avkomma som var helt underbar.

Odermus R?

New Balance?

Corriendo Tau, väldigt ung hingst som inte hunnit med något men gillar typen och stammen.. Någon som vet något?
 
Sv: Aerline H, Odermus R mfl.

Eventuellt blir det en betäckning här i år så det har tittats en del på hingstar under en tid.

Avkomman kommer att bli en häst till mig sas och letar därför hingst som lämnar stabila, trygga avkommor mot hopp. Vill inte ha en mespropp men heller ingen "galning". Ja, och så gärna skimmel :D ;) Temperament går före.
Stoet är bara 161 så inte någon som lämnar väldigt smått.

Aerline H är en av favoriterna, någon som vet något om honom, avkommor? Temperament?

Highlight (fattat det som att han finns kvar på fryst?), mamma hade en avkomma som var helt underbar.

Odermus R?

New Balance?

Corriendo Tau, väldigt ung hingst som inte hunnit med något men gillar typen och stammen.. Någon som vet något?

Highlight finns kvar på fryst ja :) Haft ett sto efter han som jag betäckte med Camaro M, stoet tävlades inte mer än Lättb både hopp och dressyr men hade kunnats ta högre i dressyren om hon fått chansen, stabil o helt okomplicerad häst.
Avkomman är nu 3år och är på utbildning i Tyskland och ska visas där i sommar så det återstår att se vad domarna tycker om henne men hon är betydligt skarpare i huvudet än sin mor.

Fick ett Corriendo Tau föl härom veckan, är ju hans första årgång men jag gillar hans stam och tror på han. Hoppas verkligen att jag kommer kunna få behålla denna ungen....:love:

Bravour kanske kan vara intressant också?

Har tyvärr inget att säga om de andra hingstarna du funderar på...
 
Sv: Aerline H, Odermus R mfl.

Jag har en 3åring efter Odermus R. Hon är väldigt tillgiven och social och cool i psyket (har träffat få 3åringar som är så coola), däremot är hon samtidigt ganska bestämd hur saker ska gå till och kan testa (lite sådär regelbundet). Mamman var social men tuff i psyket. Mamman var 163cm och min är nu runt 160cm, jag tror hon lär sluta runt 162cm.

Jag har inte mötte många Odermus-avkommor men jag vet att folk som gjort det har lite blandade erfarenheter, det kan bli lite känsligt/skarpt.
De två Odermus-avkommorna som gått 3års test i år än så länge, har fått klass 1 hoppning och den andra fick dubbeldiplom.
 
Sv: Aerline H, Odermus R mfl.

Jag har en Aerline h avkomma som jag avgudar högst! Min lilla stjärna. Han har toppen temperament, rör dig trevligt minus för skritt och plus för galopp. Hoppas mkt trevligt fick 9-10 i hoppning som 4 åring. Ca 166-167 i manken. Dock blev han inte skimmel utan mörkbrun med mkt tecken. Jag hade inte tvekat att köpa en Aerlinh h häst igen.
 
Sv: Aerline H, Odermus R mfl.

Jag har en Aerline-avkomma (egen uppf) som inte är någon svårklass-häst men en riktigt trevlig amatörhäst som "vem som helst" kan både rida och hantera. Han har av flera kunniga bedömts ha kapacitet för msv i både hoppning och dressyr såsmåningom, vilket också är mitt avelsmål. Han är nu 5 år och har inte hunnit bevisa sig mer än LB/110. Exteriört korrekt, trevliga gångarter och hoppar bra.
Jag har ett par till A-avkommor i min bekantskapskrets och samtliga är väldigt vettiga i skallen och kan både röra sig och hoppa.

Corriendo Tau har jag dräktigt med (samma mamma som Aerline-hästen), det hingstvalet är jag väldigt nöjd med än så länge! Gillar verkligen vad jag sett av honom hittills och hoppas han ska få visa sig på tävlingsbanan framöver. Ska bli spännande att se vad som tittar ut här om några veckor :)
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 307
Senast: moonstruck
·
H
Avel Ja då har man kommit till tiden då lillan ska fylla 3 och tankar på betäckning är i full gång. Jag har några egna funderingar men önskar...
2
Svar
29
· Visningar
2 847
Senast: Helena T
·
L
Avel Har ett sto e.Marco Mitras -Landesfurst- Midas. Inte så stor 1.58 men har hittills inte lämnat smått. Från 1.64-1.75. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: dobbis
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 376
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp