Är ni hungrigare när ni ammar?

Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Jag har inte blivit direkt hungrigare, men törstig!!! Dricker konstant!!!
Sätter jag mig för att amma och sen kommer på att jag glömt något att dricka får jag nästan panik!
Får skaffa en sån mössa med läsk burkar på med sugrör ner till munnen!
Hade passat mig perfekt :rofl:
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Jag gick upp 12kg under min grav. 8kg var borta dagen efter förlossningen.

Jag ser hur jag blir smalare och smalare hela tiden, och jag är en riktig tunnis så jag skulle behöva äta mer än vad jag gör.
Är sällan hungrig, mera sugen på bakelser, fikabröd mm.

Äter mest för att man "ska" och att övriga familjen vill ha mat.

Var väldigt törstig första veckan men nu glömmer jag även av att dricka ordentligt. Så nu får jag hälla upp en kanna saft som jag ska dricka upp under dagen för att inte mjölken ska sina.
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

är det bra betalt för bröstmjölk? :angel:

Är inte helt hundra, men har för mig att jag fick 120-125 kr/l för 5 år sedan.
Tror jag hörde/läste någonstans på BB (NÄL) att man får 150-175kr/l nu.

Så visst tjänar man ju lite på det & alla de bebisar som behöver mjölk får ju möjlighet att få det istället för ersättning (el. vad det nu finns för alternativ)
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Hm, undrar om man ska börja med det! :D Fast jag skulle kunna tänka mig att donera också, behöver ju inte ha betalt för det
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Jag är vrålhungrig nu när jag ammar.
Men dessvärre kan jag inte äta som jag vill, lyckas jag få i mig tre mål mat om dagen har jag tur. Ronja tar så mycket tid för mig att det är svårt att fixa måltiderna.
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Känner igen mig angående tiden:D. Jag är inte mer hungrig än innan, men jag kan få i mig mer per mål. Nu äter jag kanske tre portioner varje måltid innan jag känner mig mätt. Jag behöver äta oftare också. Törstigare är jag inte, jag måste komma ihåg att dricka efter varje amning för att inte få vätskebrist...
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Jag blir vrålhungrig av att producera mjölk. Äter som en häst för att inte gå ner i vikt för fort.
 
Sv: Är ni hungrigare när ni ammar?

Jag känner mig ungefär som vanligt vad gäller hunger. Däremot är jag mycket törstig på vatten!
Jag gick upp mycket under graviditeten, 26 kg.... :crazy: så det finns en del att ta av så att säga. Jag har hittills gått ner 14 av dem. De första 5 direkt vid födseln, sen gick det 5 till på någon vecka eller två, men nu står det lite still. Bara väntar på att amningen ska ge den effekt man hört talas om. :angel:

(Mina dagliga promenader ska väl också göra sitt till hoppas jag!)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 497
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 466
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp