är jag gravid??

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

gjorde ett gravyest igår då min mens var försenad 2dagar,men det syntes bara ett väldigt svagt test i den rutan som avgör om man e gravid,man såg det knappt. e jag då gravid ?? det kanske e så att det är väldigt tidig in i graviditeten? isåfall när brukar man göra sitt första ultraljud och vart vänder jag mej då.
 
Sv: är jag gravid??

Hej!

Det finns ju lite olika gravvtest. Det ska bli ett plus eller ett sträck ja en hel vetenskap men om de e så att ditt test skulle ha ett sträck om du va gravid så är chansen rätt stor att så är fallet, när man är väldigt tidigt i graviditeten så syns det väldigt dåligt. Kontakta din mödravårdcentral och gör ett test där hos dem. Är du sedan gravid så skriver de in dig där så får man gå dit under graviditeten för att kolla att de följer utvecklingen som de ska. De bokar även tid för ultraljud åt dig då tror att de va någon gång under 11 veckan eller så min guldklimp är 6 år nu så de va ett tag sedan ultraljudet....
 
Sv: är jag gravid??

PÅ tex ClearBlue så kan man ju testats samma dag som man beräknar mensen, om du hade clearblue så ska det visa ett kryss (spelar ingen roll om det är svagt eller inte) om du är gravid.Om testet gjordes rätt, så ska det visas ett litet streck i den lilla rutan.
Misstänker du att du är gravid och tror att det visade positivt, så ring och prata med en barnmorska.Dom är till för att hjälpa..


Ett rutinultraljud bokas runt 16.e veckan.

Sen kan dom ju göra ultraljud innan om det förekommer skelettändringar i släkten, dvs många barn som är missbildade.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 636
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 874
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 577
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp