Är gräset proteinrikt NU?

milly

Trådstartare
Eller när är den det? Är det inte i början av sommaren nån gång?
Men kanske inte riktigt än?

Funderar på när jag ska lägga va med sojan...
 
Sv: Är gräset proteinrikt NU?

Det nya gräset är proteinrikt nu! Sen beror det ju på hur mycket gräs hästen får i sig...
 
Sv: Är gräset proteinrikt NU?

Ja det nya gräset är protein rikt. Det är även mycket rikt på andra viktiga ämnen.
 
Sv: Är gräset proteinrikt NU?

Mynta2 skrev:
Sluta med Sojan när du känner för det...

:confused: Vad menar du? Att det inte spelar nån roll?

Eller menar du att jag kan göra det nu närsomhelst?
 
Sv: Är gräset proteinrikt NU?

Iccic skrev:
Det nya gräset är proteinrikt nu! Sen beror det ju på hur mycket gräs hästen får i sig...

Okej!
Fram till nu har det vart "sisådär" mycket gräs ute och de gick på gräset bara på dagarna förut... Men nu sen i söndags har de gått dygnetr runt plus att gräset börjar växa mer o mer efter regnet som kom nu! Säger bara POFF efter det och det växer rätt bra!
De får hö fortfarande eftersom gräset inte riktigt verkade räcka, tyckte vi, och så länge de vill ha det får dom det.
Höet är VÄLDIGT proteinfattigt så jag har fått ge en massa protientillskott hela vintern... Nu ger jag bara 3dl soja blandat med några dl betfor o mineraler. Men ska ta o minska ner sojan nu direkt och ta bort den helt om några dagar!

Tack för era svar
 
Sv: Är gräset proteinrikt NU?

Ja, det är ju ändå bara du i grund och botten som kan bestämma när sojan ska bort.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 745
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 541
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp