Är det vanligt?

D

DancingFox

Är det vanligt under graviditeten att känna sig lätt irriterad på tex studier eller folk runt om en? Jag är inte det mot min älskade sambo, men min mor får ta en hel del duster och de kurser jag går, känner jag också irriteration över.:o
Har ni några tips?
Varit med om liknande?
 
Sv: Är det vanligt?

Tyvärr så ställer ju hormonerna till det när man är gravid och det är näst intill omöjligt att behärska sig. Jag tycker att du ska vara evigt tacksam över att du inte är irriterad på pappan, det kan ju ställa till obehagliga problem... Din mamma klarar nog av att du är otrevlig mot henne, hon älskar ju dig villkorslöst forfarande skulle jag tro.

Är det svårt att vara trevlig när ni träffas så kan du väl skicka ett mail eller sms och förklara hur du mår och att det egentligen inte beror på henne utan att det bara händer liksom :crazy:

Det brukar gå över efter ett tag, men det kan ju också underlätta om man inte utsätter sig för "irriterande" personer för mycket under den jobbigaste tiden.
 
Sv: Är det vanligt?

Tack, det är lite svårt att undvika min mor, eftersom jag sover hos henne för att slippa pendla varje dag så oerhört långt för studierna. Över 13 mil enkel väg. Jag valde utbildningen här just för att den är en av de bästa. Henne är lite svår att undvika, speciellt när hon är också en av universitetsadjuanterna och har större delar av en kurs som jag går. *suck*


När det är sambon så är det mer så att jag har ett behov att vara honom nära hela tiden istället :o
 
Sv: Är det vanligt?

Även om din mamma säkert vet om hur man blir med alla gravidhormoner i kroppen så kan du ju ändå när ni är hemma prata med henne & säga till henne att du inte menar att vara som du är just nu, men som sagt, man kan ju inte hjälpa det heller.

Vet själv att jag var som en huggorm :crazy:
Överreagerade på lite allt möjligt, speciellt om jag var trött.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 427
Senast: orkide
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 306
Senast: enough
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 797
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp