Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freyja_bus

Trådstartare
Är det så att man själv tycker att man är tjock och ful när man är gravid?
Jag tycker att jag hör så många gravida prata om hur gräsliga de ser ut. Hur deras mage bara växer, midjan försvinner och höfterna blir bredare. Det är sällan jag hör någon säga något positivt om sitt utseende kopplat till graviditeten.

Själv tycker jag att gravida kvinnor är något av det vackraste som finns! Det är ju så häftigt att ett liv, ett liv som man skapat med den man älskar, ligger och växer inne i magen! Jag kan knappt vänta tills jag blir gravid och får stoltsera med min mage...

Därför undrar jag om det är någon som kännt som jag innan graviditeten, och sedan ändrat sig? Eller tvärtom för den delen!

Ni som är stolta över era magar kan väl slänga in en bild... om ni vill såklart!:angel:

//julia
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag tillhör en av dom som inte gillade sitt utseende under graviditeten. Det var verkligen inte roligt med en mage som var ivägen jämt, som gjorde att alla kläder satt dåligt och som fick midjan att försvinna så att man kände sig dubbelt så fet som man faktiskt var. Men så är jag ganska, och har alltid varit för den delen, väldigt intresserad av att hålla kroppen i någorlunda form. Jag är helt överlycklig över att ha en smal mage igen, vilket jag fick redan 2 v efter förlossningen :)
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

jag gillar inte mitt utseende nu när jag är gravid,magen är stor,häng bröst,sen har jag börjat öka jätte mkt i vikt pga att jag har ett ljumskbråck och får inte röra på mej så himla mkt. håret är risigt på mej jag har tjockare ben
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Härligt att du fick tillbaka din mage så snabbt då, det är väl inte alla förunnat! Men det kanske beror lite på hur an såg ut innan, eller?

//Julia
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag tyckte jag var jättesöt när jag var gravid. :love:
Dock är det ju bökigt med magen.
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag vantrivs inte så farligt med magen... Kan bero på att jag inte ökat så mycket i vikt utan mest fått mage.
Men jag känner mig inte som vanligt heller, tror att hormonerna på något sätt påverkar och gör mig osäker, mest på min sambo, hur han känner inför att helt plötsligt ha fått en sambo som inte passar i några av sina kläder, har humörsvängningar o.s.v.
Orkar han det?

Sådana tänkar gör mig osäker och själmedveten, visst jag var inte trådsmal och jättesnygg innan heller, men jag har ju inte direkt förändrats till det bättre enligt mig själv.
Han säger att jag är vacker eftersom jag bär på något vackert, ett nytt liv som kommit till av våra känslor för varandra. ( :love: )
Men det är svårt att lita på honom, något som jag aldrig haft problem med innan, för han är verkligen världens snällaste och förtjänar inte alls att jag misstror honom.

Sen tillkommer ju allt praktiskt, jag har två hästar är i vecka 26 och kan inte rida längre p.g.a foglossningar. Jag som hade trott att jag skulle kunna leva som vanligt ett bra tag till, tji fick jag.
Klarar snart inte heller av mitt jobb (mycket tunga lyft) och min sambo klagar över att jag ens försöker, men envis som man är så vill man inte be killarna på jobbet om hjälp nu när de precis accepterat att en tjej klarar det här jobbet också.

Så mest är nog magen ivägen just nu, och resten tror jag inte kommer av den ökade storleken på mig och magen, utan av något helt annat.
Men har man fina mammakläder på sig och går på stan eller träffar familjen, då kan jag ibland känna mig stolt över min mage!
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag trivdes JÄTTEBRA med att vara gravid! Jag är nöjd med mitt utseende annars också, men det var ju inte fel med lite mer former liksom, brösten var assnygga och magen bara så häftig.
Jag skulle inte ha något emot att vara gravid mer gånger, jag är mer tveksam till det som händer de närmaste månaderna efter graviditeten:angel: Jag trivdes inte så bra med att vara bebismamma.
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag hade en ganska så stor mage men det var liksom bara en mage, fick inget vatten eller blev tjock på andra ställen utom att brösten blev större. Jag gillade att vara gravid och min gravidmage, tyckte inte alls jag var tjock, fet och ful. Det var ju inte fläsk i min mage direkt utan en bebis.
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag gillar min kropp, även nu när jag är gravid. Visst, jag föredrar att inte ha en kanonkula, men har inget emot att ha det nu när bebis lånar plats :D

Här kommer en bild på min mage i vecka 29 (28+0)
phpz8ukch.jpg

Länk: http://familjeliv.se/krypin/eldhav/gallery/phpz8ukch.jpg

Anledningen till att jag ibland längtar tills detta är över, är eftersom jag är 155 lång, och det börjar bli mkt mage på min korta kropp:rofl:
Har för övrigt gått upp 8 kg från inskrivningen :D
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag var SKITSNYGG och GIGANTISK STOR som gravid :D

Gud så skönt att få puta ut och inte hålla in magen :cool: :rofl:

Bilderna är utjatade men eftersom du tjatar igen så ;)

Med ettan:
magpuss.jpg


Med tvåan:
magecut.jpg
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag tyckte att det var helt OK utseendemässigt att vara gravid, däremot så diggade jag varken foglossningen eller att ha gränsBLT...

Och jag har nog aldrig fått så många komplimanger för mitt utseende som när jag var gravid...
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Jag gillar att vara gravid.
Det enda jag inte gillar är att jag blir så rund i ansiktet.
Men kroppen gillar jag.

Så här såg jag ut 1½ timme innan bebisen var född, v.40+1.
Andra graviditeten. Hade gått upp 10 kg.
P4170001.jpg


Bortse från min min. Hade rätt täta värkar och höll på att få en precis när jag skulle fotas. Ville absolut ha en sista bild på magen :smirk:
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

hej!
jag måste säga att jag GILLADE att vara gravid!!!
Trots sjuskrivning efter v 23... trots foglossningar from hell... trots spykaskader efter v 13 fram till v 31( som gjorde att jag minskade totalt 10 (!) kg under graviditeten......)

MEN, det är värt ALLT:love: :love: :love:

har aldrig varit trådsmal, tvärsom lite mullig.....
Men har aldrig nånsin trivts så bra med mig själv som både under graviditet som efter...

Jag är 38 år nu, fick mitt första barn när jag var 35, kanske är det svårare för yngre tjejer, att "förlora" kroppen"?

jag gillar min kropp mer nu än innan jag fick mitt första barn...
trots några pluskilon......
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Det går liksom upp och ner!
Nu har jag ca:3 veckor kvar av min graviditet.....och nu känner jag mig tung. Ibland till och med tjock och lite ful!
 
Sv: Är det så att alla tycker att man är tjock och ful när man är gravid?

Roligt att höra att alla känner så olika! Fina bilder allihop!!

//Julia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 966
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp