Är det fräckt att be instruktör fotografera?

Min tränare är hobbyfotograf och har alltid kamera med sig och knäpper lite bilder under ridpasset. Ibland visar hen direkt för att enklare förklara eller något. Ibland får man se hela bildserier efter passet. Och ibland dyker det upp nån bild på tränarens hemsida. :)

Håller alltså med övriga om att det inte borde ha varit några större problem för din tränare att knäppa några kort med din mobil.
 
Jag har funderat lite på detta. Det är nämligen så att jag rider privatlektioner ca en gång i månaden för att försöka hålla igång min ridning någorlunda, då jag ska ge mig ut och söka ny medryttarhäst om ett par månader.

Jag skulle gärna vilja ha en bild på när jag rider i min annons, så ägaren kan få sig ett litet hum om hur det ser ut, då det är lite svårt att beskriva min ridvana i text.

Jag frågade faktiskt instruktören förra gången, kändes lite pinsamt men man måste ju fråga iallafall. Men hon sa att hon tyvärr inte kan hjälpa mig med det, då hon av naturliga skäl vill ha fullt fokus på mig hela tiden. Och det är ju helt i sin ordning, jag vill ju också ha fullt fokus på mig.

Har ni varit med om att tränare har fotat er? Är ni själva instruktörer och varit med om att elever frågat? Eller var det fräckt av mig att fråga? Jag har ingen i min närhet som har möjlighet att följa med och fota, så jag vette fan hur jag ska göra. Anlita en fotograf eller? :D
Jag har t om funderat på att betala extra för att be henne fotografera en liten stund efter passet. Eller det kanske ändå inte är så viktigt med att ha bild i sin sökes-annons?

Även en av mina tränare kan fota oss ibland. Hon gillar att fota och är vi hemma hos dem är ju hennes bra kamera där. Då kan hon ibland fota för att visa något eller bara för att det är kul.
Hon är rutinerad nog att ha koll på oss iaf.

Jag tror inte nån av mina andra tränare skulle reagera nämnvärt heller om jag bad dem fota. En vet jag har gjort det när vi gjort ovanliga saker ihop och tyckt att jag borde ha minne. Han frågar alltså själv eller tar med sin mobil och skickar.

Den andra hade visserligen förmodligen inte förstått tjusningen i att ha bilderna och tyckt att det var slöseri av ridtid. Men om jag nu vill det och inte har uppenbara ridproblem som är farliga och måste lösas hade väl jag fått slösa min ridlektion, tror jag han tyckt.
Har han tid vet jag att han gjort det efter/innan. Men det hade jag inte velat be om iom att jag vet hur mycket han har att göra med jobb, gård, djur etc. Så även om det inte är så att det brinner i knutarna vill jag ge honom de min det nu kan ta, för egentid.

Jag själv har också tagit något kort på elever någon gång, eller filmat. Ibland kan det vara bra att se för att hitta känslan. Utöver att jag kan tycka att det kan väl vara roligt att ha kort när hästen går bra.
Oftast har de annan fotograf. Men annars tycker jag man kan bjussa på det någon gång.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 644
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 284
Senast: incognito
·
Hästmänniskan Detta är ännu en i raden av alla medryttarrelaterade trådar, jag vet, men jag tycker inte att min fråga passade i någon av de andra...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Elina8
·
I
Hästmänniskan Det har varit lite si och så med hästlivet sen jag började plugga på högskolan lite medryttarhästar hit och dit, men det går på något...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp