Är det fräckt att be instruktör fotografera?

Vet inte vart du bor men jag hade kunnat ta kort/filma om du finns i närheten? Jag bor i Linköping i östergötland :)
Finns kanske någon snäll bukare att fråga annars?

Åh vad gulligt av dig! :love: Men jag bor tyvärr i Sthlm.

Men det var ju en ide:p Så om någon från Sthlm läser detta och kan tänka sig att förbarma sig för en vald gentjänst skulle jag vara evigt tacksam:D
 
Åh vad gulligt av dig! :love: Men jag bor tyvärr i Sthlm.

Men det var ju en ide:p Så om någon från Sthlm läser detta och kan tänka sig att förbarma sig för en vald gentjänst skulle jag vara evigt tacksam:D

Va synd! men Red_Chili tar MYCKET bättre bilder än mig så du kommer inte bli besviken :D
Bra bilder/film till en annons gör stor skillnad
 
jag ser inte heller varför film eller foton öht behövs vare sig medryttar annons eller köpeannons osv faktiskt..... det avgör inget öht i sig ifråga om svar osv.
men kul bortsett från det att se att folk konnektar och ställer upp osv i sig, alltid trevligt att se :)
 
Jag har funderat lite på detta. Det är nämligen så att jag rider privatlektioner ca en gång i månaden för att försöka hålla igång min ridning någorlunda, då jag ska ge mig ut och söka ny medryttarhäst om ett par månader.

Jag skulle gärna vilja ha en bild på när jag rider i min annons, så ägaren kan få sig ett litet hum om hur det ser ut, då det är lite svårt att beskriva min ridvana i text.

Jag frågade faktiskt instruktören förra gången, kändes lite pinsamt men man måste ju fråga iallafall. Men hon sa att hon tyvärr inte kan hjälpa mig med det, då hon av naturliga skäl vill ha fullt fokus på mig hela tiden. Och det är ju helt i sin ordning, jag vill ju också ha fullt fokus på mig.

Har ni varit med om att tränare har fotat er? Är ni själva instruktörer och varit med om att elever frågat? Eller var det fräckt av mig att fråga? Jag har ingen i min närhet som har möjlighet att följa med och fota, så jag vette fan hur jag ska göra. Anlita en fotograf eller? :D
Jag har t om funderat på att betala extra för att be henne fotografera en liten stund efter passet. Eller det kanske ändå inte är så viktigt med att ha bild i sin sökes-annons?
Men SÅ avancerat är det väl inte att knäppa några kort?
Min tränare har tom filmat mig ibland för att visa att jag faktiskt inte sitter så konstigt som jag tror. Dessutom är det ju jag som betalar för tiden, vill jag ha bilder tagna på mig undertiden så är det väl bara att knäppa?
 
Angående annons och foto, så personligen tycker jag att ett "vanligt" foto på medryttaren säger mer om personen på något vis. Ett ridfoto kan ju lätt överdriva åt båda hållen oavsiktligt. Jag vill hellre se vad det är för person som söker, och då säger det mer vilken bild på sig själv som man väljer(sexig partybrutta eller mysbild med favvohästen i hagen typ..)

Härligt att bukefolket ställer upp, bästa med buke :love:
Om Red Chili inte kan så finns jag norr om stan, ingen proffsfotograf, men knäppa några kort kan jag :)
 
Haha, ja @skuggi det skulle vara lite konstigt att ha partybilden i sin medryttarannons :D Och vad gullig du är som kan tänka dig att ställa upp :love: Inte så mycket är bestämt ännu med datum och så, men har kontakt på PM med ett par st. Men allt beror ju på vilken tid man kan och inte :)
 
Nej, det är bara jag som rider för henne. Det kanske är lite som du säger, att det är lite konstigt att hon inte vill fota. Jag hade tänkt att hon skulle ha min telefon i handen och bara lite då och då under passet ta en bild i olika situationer, inte stå och fota precis hela tiden.
Men vill hon inte så vill hon inte, jag kan ju inte tvinga henne ;)

Visst är det så, att du inte kan tvinga henne. Dock anser jag att hon gör bort sig. Du frågar för att du vill ha en bild på dig själv, får ett nej, skapar en tråd på Buke om dina tankar. Även om det inte är utskrivet vem hon är så får hon ändå dålig publicitet samt att du får en negativ känsla för henne. Det är inte öppet att komma med sina tankar från dig till henne. Dessutom, vilket hon tycks glömma, "kunden har alltid rätt". Jag ser det som att hade hon varit rädd om sina kunder och månat om den så hade hon tagit bild utan att ens tänka en nej-tanke.

Jag hoppas att du ändå får till en lösning. :)
 
Visst är det så, att du inte kan tvinga henne. Dock anser jag att hon gör bort sig. Du frågar för att du vill ha en bild på dig själv, får ett nej, skapar en tråd på Buke om dina tankar. Även om det inte är utskrivet vem hon är så får hon ändå dålig publicitet samt att du får en negativ känsla för henne. Det är inte öppet att komma med sina tankar från dig till henne. Dessutom, vilket hon tycks glömma, "kunden har alltid rätt". Jag ser det som att hade hon varit rädd om sina kunder och månat om den så hade hon tagit bild utan att ens tänka en nej-tanke.

Jag hoppas att du ändå får till en lösning. :)

Jag har tänkt lite på det också, det är flera av er som har sagt samma sak. Det här låter kanske lite knäppt, men det blev bara så att jag började rida för henne för att hon hade så låga priser, och nu när jag har ridit samma häst alla gånger så har jag typ, fäst mig lite vid honom :D Men jag tycker hon är en duktig pedagog, hon förklarar saker väldigt bra så man förstår. Det enda är väl att hon inte riktigt har planerat passet när jag kommer dit, så övningarna under passet blir lite improviserade beroende på mina problemområden hon upptäcker just den dagen. Det kanske inte är heller är så bra när jag tänker efter?

Men hade egentligen velat rida lektion någon annanstans. Jag bestämde mig igår för att lägga ett par hundringar extra och rida lektion på ett annat ställe, har bokat där och ska se om jag hellre vill rida hos dem.

Apropå foton så har flera underbara Bukare erbjudit sin hjälp :love:
 
Jag upplever nog att min tränare typ kollar vad vi har för förbättringsområden för dagen, och så bygger hon passet kring det. Jag har uppfattat det som positivt.
 
Jag upplever nog att min tränare typ kollar vad vi har för förbättringsområden för dagen, och så bygger hon passet kring det. Jag har uppfattat det som positivt.

Det har du ju förvisso en poäng i :) Jag har inte ridit för instruktör på många år, så jag har inte så bra koll på vad man kan förvänta sig eller "kräva".
 
Min tränare är superbra(och proffsig). Hon har planerat in så att någon annan kan ta bilder medan jag rider. Jag tycker inte att det är konstigt att man ber om sånt när man betalar för en tjänst. Hon gör allt för att jag ska kunna se och förstå själv hur jag rider och vad som behöver förbättras.
 
Jag brukar låta min 10-åring att fotografera och filma mig. Vi brukar skämta om att det är hans extrajobb, då han brukar få en liten peng för besväret. Han tar förvånansvärt bra bilder om jag bara fixar med inställningarna på kamera. Å så känner han sig viktig och vuxen som får använda mammas systemkamera. Win win alltså.
För mig har det varit väldigt nyttigt med kontinuerlig filmning framför allt. Fotona är mest bara för kul.
 
Jag har funderat lite på detta. Det är nämligen så att jag rider privatlektioner ca en gång i månaden för att försöka hålla igång min ridning någorlunda, då jag ska ge mig ut och söka ny medryttarhäst om ett par månader.

Jag skulle gärna vilja ha en bild på när jag rider i min annons, så ägaren kan få sig ett litet hum om hur det ser ut, då det är lite svårt att beskriva min ridvana i text.

Jag frågade faktiskt instruktören förra gången, kändes lite pinsamt men man måste ju fråga iallafall. Men hon sa att hon tyvärr inte kan hjälpa mig med det, då hon av naturliga skäl vill ha fullt fokus på mig hela tiden. Och det är ju helt i sin ordning, jag vill ju också ha fullt fokus på mig.

Har ni varit med om att tränare har fotat er? Är ni själva instruktörer och varit med om att elever frågat? Eller var det fräckt av mig att fråga? Jag har ingen i min närhet som har möjlighet att följa med och fota, så jag vette fan hur jag ska göra. Anlita en fotograf eller? :D
Jag har t om funderat på att betala extra för att be henne fotografera en liten stund efter passet. Eller det kanske ändå inte är så viktigt med att ha bild i sin sökes-annons?
Tramsigt av instruktören att inte kunna ta en bild. Hon ser väl dig hela tiden i kameran också. Det tar ett par minuter av lektionstiden.

Ni verkar inte ha särskilt bra kommunikation. Du ber henne ta en bild, hon säger nej och du blir helt spak över att ha gjort något totalt galet...
 
Tramsigt av instruktören att inte kunna ta en bild. Hon ser väl dig hela tiden i kameran också. Det tar ett par minuter av lektionstiden.

Ni verkar inte ha särskilt bra kommunikation. Du ber henne ta en bild, hon säger nej och du blir helt spak över att ha gjort något totalt galet...

Det kan nog vara så. Har läst era inlägg här på Buke och insett att det kanske inte är det optimala samarbetet. Jag gillar att hon är en så bra pedagog, men det finns lite andra grejer som bidrar också. Så nästa lektion jag rider kommer bli på ett annat ställe, så får jag se om det funkar lite bättre där. Lite synd att börja om med en ny häst, men å andra sidan är det ju positivt att rida olika sorters hästar.

Hästen jag har ridit på har varit toppen för att få mig att komma över min rädsla efter en olycka förra året, men nu känner jag mig redo att prova att rida en mer framåt och känslig häst. Om jag inte trivs på det nya stället så har jag ju iallafall provat :)
 
Det kan nog vara så. Har läst era inlägg här på Buke och insett att det kanske inte är det optimala samarbetet. Jag gillar att hon är en så bra pedagog, men det finns lite andra grejer som bidrar också. Så nästa lektion jag rider kommer bli på ett annat ställe, så får jag se om det funkar lite bättre där.

Buke är ju rätt välanvänt och om din instruktör läser det här så lär inte samarbetet förbättras direkt ;).

Men å andra sidan läser ju inte alla allt - det var bara en tanke.
 
Jag tycker att jag ändå har varit ganska abstrakt i min beskrivning, så jag tror inte att det kommer märkas vem det är jag pratar om. Vill inte hänga ut någon :)
 
Jag tycker att jag ändå har varit ganska abstrakt i min beskrivning, så jag tror inte att det kommer märkas vem det är jag pratar om. Vill inte hänga ut någon :)

Ja, för oss som inte känner dig är det abstrakt. Jag tänkte mer om jag var din instruktör och läste här så skulle jag nog känna igen mig direkt. Men hur sannolikt att personen läser här låter jag vara osagt!
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 644
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 284
Senast: incognito
·
Hästmänniskan Detta är ännu en i raden av alla medryttarrelaterade trådar, jag vet, men jag tycker inte att min fråga passade i någon av de andra...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Elina8
·
I
Hästmänniskan Det har varit lite si och så med hästlivet sen jag började plugga på högskolan lite medryttarhästar hit och dit, men det går på något...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp