Äppelcidervinäger

C

Cecely

Jag har funderingar på att ge äppelcidervinäger till min märr just för att rensa ut systemet (hört att det ska vara bra), anledningen är att jag har märkt att hon inte riktigt dricker som hon ska och pinkar inte så mycket. Men hur mycket ska man ge och hur länge??
 
Prova gärna att ge extra salt (ca 1 msk) i kraftfodret om inte hästen dricker som den ska.

Häll också äppelcidervinäger i vattenhinken.

mvh Jessica
 
Prova med ca 1/2 dl och se om hon tycker om det.

Du kan ge det i maten också om du vill, men det är bra om hon tycker vattnet smakar gott. :d

mvh Jessica
 
Du behöver inte vara noga med äppelcidervinäger...spill på känn...fast tycker du att du slösar så får du väl använda något mått av nåt slag.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Lejd
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: super
·
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp