Ändra rasförening?

stallhh

Trådstartare
Sto med rasren Welshmamma och halvblodspappa. DNA på bägge föräldrar. Äg har dock reggat i danskarnas motsvarighet till SH för korsningsponnier pga mkt billigare . Om j köper ponnyn kan j regga om till welshpartbred el halvblodskorsning med hjälp av DNA?
 
Förutom dna krävs att hingsten har löst licens och att alla avgifter till hingsthållaren är betalda.

Det är extra knepigt eftersom hästen är utlandsfödd, jag skulle tro att det är bäst att ändra registreringen i Danmark och därefter regga henne som welsh partbred eller ridponny i Sverige.
 
Nu har jag fått veta att de tänkte regga ponnyn innan försäljningen ... Den är alltså inte reggad ännu. Kan j göra det i Sverige trots att den finns i Danmark ? De säger att det kostar 4-5000 dkr för ett pass som welshpartbred ... Ska j köpa den för att avla o tävla med, så vill j ha den reggad med sin stamtavla...
 

Liknande trådar

Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 972
Senast: WBanna
·
P
Hästmänniskan har sålt några ponnier och hästar genom åren. inte i stor mängd ( 2-3 st per år) ponnierna har det alltid gått smidigt med. ofta...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: ricca
·
Ekonomi & Juridik Är det vanligt att ni tar tillbaka en häst fast ni inte måste? Jag har sålt några hästar/ponnier främst åt andra och har möt de...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 201
Senast: meadow
·
M
Hästmänniskan Beslutsångest :cry: Har en häst sen två år tillbaka, när jag köpte honom var han helt "dassig" orättvist behandlad och nu är han...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: ppauline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp