Ägglossning plus graviditet?

N

no_one

Hej! Använder mitt anonyma nick (igen) då jag måste få reflektera över lite saker.

Det är nämligen såhär att jag ska ha mens vilken dag som helst nu, och enligt en bm jag pratade med så har man ägglossning precis innan mensen, eller hur? (ursäkta mitt svammel, jag får skylla på att jag är bakis ;)) Det är nämligen så att igår hade jag ett ons och vi hade det väldigt trevligt och mysigt men vi glömde skyddet (ja, jag vet att vi får skylla oss själva) och nu undrar jag; Om jag gör ett gravtest till veckan, kommer den då visa "rätt" resultat eller är det för tidigt? Jag hinner tyvärr inte in för att köpa ett dagen efter-piller inom 72 timmar tror jag (visst är det 72 timmar man har på sig?)

Ska man kontakta en bm eller vad ska jag göra? :confused:
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

Njäe nu tror jag du blandat ihop det hela lite grann..ägglossning har du normalt sett 14 dagar innan mens.
Kan väl variera lite också, mellan 10-16 dagar innan mens ungefär.
Men just dagen innan mens tror jag du är så gott som helt säker!:laugh:


Så har jag iaf förstått att det fungerar, men rätta mig gärna om jag har fel!:bump:
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

okej, så jag brukar få min mens runt den 12e då borde jag haft ägglossning vid årsskiftet typ? En lättnad föll just från mina axlar :)
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

Jag har ägglossning 17 dagar före jag får mens. Tycker inte jag är så precis innan ;)
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

Du kan nog vara lugn, för precis som du redan informerats om har de flesta ägglossning 10-16 dagar före mens (själv har jag 10). Men det finns ju såklart alltid människor som inte följer normalvärdena, men du bör ligga på säkra sidan om du får mens inom någon eller några dagar.

En sak undrar jag över. Låter lite lustigt att du brukar få mens runt den 12:e varje månad. Undrar eftersom februari t.ex är lite kortare så det borde kunna skilja på ett antal dagar utifrån ett fast datum tänker jag... Sen är det ju såklart vanligt att menscykelns längd kan variera med någon/några dagar fram och tillbaka så du kanske ligger där (och har en ganska lång cykel)? Själv har jag 26 dagarscykel så mensen kommer på helt skiftande datum under året...
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

Jag brukar få mens mellan den 10:e och den 12:e ungefär, ibland tidigare men oftast inte senare.. Jag har ingen aning om min menscykel faktiskt :o Är rätt dålig på att hålla reda på sånt där.

*kl*

Puh, fick mensen idag. Dock ngt senare än vanligt men jag är glad ändå. Ska boka tid hos um för att prata p-piller. :)
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

sorry för trådkapning men ni kloka människor.. hur får ja reda på när ja har min äl? hur ska ja göra för o räkna ut de?


/A
 
Sv: Ägglossning plus graviditet?

Finns ägglossningsstickor man kan testa med. Annars så kan man ofta både känna i magen (äggstockarna) och få mer och segare flytningar i samband med ägglossning.
 

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 645
Senast: Exile
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 985
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 591
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 777
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp