Advocate och scalibor

Smurfoff

Trådstartare
Hjälp.. Glömde fråga veterinären som nu har semesterstängt. Ska till Turkiet och fick advocate utskrivet , som man ska droppa i nacken. Samt har köpt ett scalibor halsband mot myggen.

Kan man ta båda dessa samtidigt? Vi åker redan på onsdag nu..

Sv: Advocate och scalibor

Skulle inte våga ha det samtidigt ! Fungerar verkligen scalibor mot mygg ?
Så här står det i fass : Interaktioner
Under behandling med Advocate skall inga andra antiparasitära makrocykliska laktoner användas.

Inga interaktioner mellan Advocate och rutinmässigt använda veterinärläkemedel, medicinska eller kirurgiska procedurer har observerats.

Här kan du läsa om det :) Glöm inte för att det ska vara effektivt mot hjärtmasken så ge det innan du åker så det har kommit ut i kroppen på vovven

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=20030402000036&DocTypeID=4&UserTypeID=1

Tesora

Scalibor vet. halsband
Mot fästingar, myggor och fjärilmyggor i upp till 6 månader

Min veterinär sa att ja skulle ha båda.. Men ja glömde fråga om man kunde ta de samtidigt...

Har du använt Scalibor tidigare?

Annars skulle jag vara oerhört försiktig med tanke på vilka biverkningar det kan ge.

nej det har jag inte. jag satt på de igår och hon hade de i några timmar utan problem. igår tog jag dropparna och hon har inte visat något. Dock har jag inte satt på halsbandet nu då hon fick dropparna igår.

Ja, antagligen.
Det är rätt starka grejer.

Mina dvärgpinnar kan inte ha det. Vi kör på prob-deo mot knott och mygg (till viss del även fästingar) i stället och det fungerar bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 839
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 357
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: JosephineR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka