Adventskalendertråden 2023

Har @Zinfernia ett kalenderfritt år i år förresten? :D

Är det någon som haft Molton Brown eller Delikatesskalendern tidigare och som kan ge en hint om de brukar vara värda sina pris? De är ju snuskigt dyra, men jag är sugen på någon av dem...
Jag hade Molton Brown förra året, köpte den på rea (ca 1600 kr). Hade inte tyckt det var värt fullpris och jag tycker årets är sämre än förra årets när jag kollade på Grääs när hon öppnade den :)

Kan hända att jag precis köpte Impectas frökalender som en belöning för att jag tog tag i vinterstädningen av växthuset och odlingsbäddar förra helgen. :angel:

Så nu har jag:
Vinoteket Vinkalender
Impecta Frökalender
Olivier & Co- oljor, vinäger m.m

Får jag bara tag på en ostkalender också så kommer december bli en alldeles fantastisk månad. :D

Alltså jag googlade Olivier & Co-kalendern och hamnade på Bienmangers hemsida.
Förstår du vad du har ställt till med? :arghh: :cry:

Det var då den sjukaste mängd fantastiska ät-kalendrar jag stött på.
Jag är i chock.

Ätbara kalendrar räknas inte som kalendrar utan normalt förbrukningsmaterial:idea: Äta behöver vi alla! Även kakor.

will-ferrell-mind-reader.gif

Min korsordskalender har kommit. Jag har för första gången valt Budbee för frakten men det kommer jag inte att göra om. Fick sms att kalendern fanns att hämta i ca kl 18 måndags kväll, då var jag hemma och åkte ju inte iväg bara för att hämta den. Då kom det ett nytt sms tisdag förmiddag vid halv tio när jag är på jobbet. Hade inte tid att hämta den igår. Nu har jag igen fått nytt sms. Vilket tjat! Har jag aldrig varit med om tidigare, det brukar i alla fall gå tre dagar innan man får ny påminnelse. Man kan ju inte välja exakt vilken dag en vara kommer så det är ju inte ovanligt att man inte hinner hämta på några dagar.
Tycker Instabox gör samma sak...

Jag är i chock.
Haha förlåååt! 😅 Det var där jag beställde min och kan säga att jag var väldigt noga med att inte ens snegla på det övriga utbudet för att inte något mer skulle slinka med.

Va? Bienmanger.com? Jag ändrade en ikon till svensk flagga, men det ändrade inte språket så jag vet inte vad jag ändrade?

Jag har iofs lyckats beställa en handväska på en spansk sida en gång utan att förstå spanska. Hur svårt kan franska vara? :angel:
Jag tror den bytte språk till engelska när jag bytte till leverans-land typ..? Och samtidigt ströks några för att de inte levererar hit. Men nu blev jag osäker.

Jag är i chock.
Varför fungerar hjärnan så att när man får en varning måste man genast titta själv. Herregud vad det här riskerar sluta illa! :eek: men en senapskalendet käns som något rimligt som jag ju faktiskt behöver

Har @Zinfernia ett kalenderfritt år i år förresten? :D

Är det någon som haft Molton Brown eller Delikatesskalendern tidigare och som kan ge en hint om de brukar vara värda sina pris? De är ju snuskigt dyra, men jag är sugen på någon av dem...
Haha japp, i år blir det kalenderfritt! Jag har just spenderat hela min årliga kalenderbudget på att köpa en ny garderob eftersom jag måste se så snygg ut som möjligt inför en kille jag just träffat 😂

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 910
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar