Adventskalender 2021 - öppningstråden

Är technic ett bra nagellack?
Jag har testat en av färgerna+glitterlacket ovanpå. Helt okej täckning med 2 lager, men väldigt glest i glittret. Men det känns liksom att det är ett billigare märke. Dock sitter nagellack sällan bra i mer än några dagar för mig pga är i stallet varje dag och grejar utan vantar, och tvättar+spritar händerna flera gånger om dagen i jobbet. Så på en testmålning är jag inte så imponerad, men heller inte allt för besviken pga priset (200kr på CoolStuff vilket blir ca 8,33 kr/lucka). Ska dock byta färg ikväll pga att det flagnat lite på vissa naglar, och så vill jag testa mer färger 😁 Så vi får väl se om jag ändrar åsikt efter mer testande.
 
Två luckor på en gång; en röd läpp-penna (matchar antagligen läppstiftet) och jag gillar verkligen pennor även om jag typ aldrig köper dem själv.
Sen en rätt stor palett med fyra ögonskuggor.

Pralinerna var vanilj och renen med kanel igen, den gav jag till min man :o
 
Jag har testat en av färgerna+glitterlacket ovanpå. Helt okej täckning med 2 lager, men väldigt glest i glittret. Men det känns liksom att det är ett billigare märke. Dock sitter nagellack sällan bra i mer än några dagar för mig pga är i stallet varje dag och grejar utan vantar, och tvättar+spritar händerna flera gånger om dagen i jobbet. Så på en testmålning är jag inte så imponerad, men heller inte allt för besviken pga priset (200kr på CoolStuff vilket blir ca 8,33 kr/lucka). Ska dock byta färg ikväll pga att det flagnat lite på vissa naglar, och så vill jag testa mer färger 😁 Så vi får väl se om jag ändrar åsikt efter mer testande.
Jag hittade essie för 279 så det blev en sådan istället 😁
Har ingen häst längre men har precis slängt alla billiga nagellack som aldrig torkade eller knappt höll en dag.
 
Idag fick jag den 😍
(Fazer)
3D0334D6-C4B3-4088-AC95-E1614880A9FD.jpeg
 
Jag blev så sugen på en kalender till (har ni hört den förut 🤣🤣) eftersom jag varit lite besviken på min Pukka-kalender. Såg att den tyska Essie-Kalendern låg ute för 379kr på Amazon. Fick tydligen 100 kr i rabatt om man aldrig handlat där innan och 279kr är för bra för att låta bli på den kalendern. Tog en kik på en öppning först och det såg riktigt bra ut 🤩

Ska komma på tisdag, håller tummarna
Vad är det för skillnad på den tyska och den svenska? 😍
 
IMG_20211209_062031.jpg


Dagens:
Kex från Cartwright & Butler. Känns som att dessa också är väldigt goda, får smaka när jag kommer hem.
Müsli med mycket (?) choklad i, från MyMuesli
Te från Kahls. Har ingen aning om vad det kan smaka men det blir kul att testa

Borste till att lägga ansiktsmask från Bodyshop
Acneplåster (?!) från Cosrx i Zalandos
Parfym från Sniphs, luktar helt okej! Praktiskt med roll-onflaska.
Balsam från Rahua i NordicFeels Mixed
Mask från Bioline i NordicFeels första
Hårbehandling för färgat/skadat hår från Schwarzkopf
Serum (?) från Skin Treat
Paint Pro ögonskugga från Mac
 
Visa bifogad fil 81205

Dagens:
Kex från Cartwright & Butler. Känns som att dessa också är väldigt goda, får smaka när jag kommer hem.
Müsli med mycket (?) choklad i, från MyMuesli
Te från Kahls. Har ingen aning om vad det kan smaka men det blir kul att testa

Borste till att lägga ansiktsmask från Bodyshop
Acneplåster (?!) från Cosrx i Zalandos
Parfym från Sniphs, luktar helt okej! Praktiskt med roll-onflaska.
Balsam från Rahua i NordicFeels Mixed
Mask från Bioline i NordicFeels första
Hårbehandling för färgat/skadat hår från Schwarzkopf
Serum (?) från Skin Treat
Paint Pro ögonskugga från Mac
Jag funderar på om kexen fungerar med lökchutneyn som vi fick häromdagen 🤔
 
IMG_20211209_073905.jpg


Pralinen har smaken apelsin/mörk choklad :d

Röd penna igen 😅

Orimligt glad för body shop trots att jag inte har något badkar. Perfekt för fotbad kanske? :laugh: Blev dock väldigt sugen på smoothie av att se den.. 😅

Ännu en liten seriebok. Inte min grej, hade hellre velat ha fler noveller. Men men :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 271
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp