Adoptera katt/er från katthem?

Sofie.S

Trådstartare
Kommer att flytta hemifrån om några månader och funderade på det här med katt. Jag kommer att ta med mig min hund som är van med katter och jag själv är uppvuxen med katter. Har två stycken hemma men känner att jag inte vill ta med dem då de är äldre och de trivs nog bäst att bo kvar hos mina föräldrar.

Kollade några katthem och funderar på om att adoptera en eller två katter är ett bra alternativ? Eller ska man köpa två kattungar istället?

Kom gärna med åsikter och egna erfarenheter! :)
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Det är jättebra att ta från katthem, inte stödja busaveln på huskatter.

Det finns både vuxna, unga och ungar på katthem. Fördelen med vuxen är ju att du kan träffa den, se hur den är osv :)
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Jag jobbar på katthem. Vanligtvis rekomenderar vi att man tar två katter, men sedan finns det några som trivs bättre själva.

Vuxen eller kattunge får du nog avgöra bäst själv. Kattungar är det ju lite leveranstid på och de är okastrerade.

Jag tycker du ska kontakta valfritt katthem för besök. Då får du träffa katterna och förmodligen kärar du ner dig i någon.
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Svarar alla.

Tack för era svar! Ska ta och kontakta katthemmet och det om jag kan komma dit :)
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Jag ska iväg och kolla på några katter nu snart och tanken slog mig, ska jag försöka få tag i en hundvan katt? Tänkte mest på att det blir en ny miljö och om katten kanske blir rädd för hunden?

Visserligen är det en väldigt liten och snäll hund jag har, så det kanske går att vänja katten? :)
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Jag köpte mig två kattherrar från blocket, på 8år. Den ena blev så småningom sjuk och den andra blev då kvar ensam. Först tänkte jag att han skulle trivas bäst själv, att han var för gammal för att orka med en ny katt.
MEN,
sen tänkte jag att han blev nog ändå lite väl ensam, och började bli väldigt "mammig" så började se mig om efter en kompis till honom.
Fastnade för en liten kattfröken på Kattjouren i Köping, hon var tre år när jag köpte henne. I början var hon lite skygg med mig fast min herre och hon föll för varandra nästan direkt :love: och nu är dom bästaste vänner!

313739_10150324652755614_615050613_8320248_1709328200_n.jpg


Ehm, ursäkta lång historia, men jag kan absolut rekommendera att köpa på katthem! Min mamma köpte också därifrån när jag var liten, men då en kattunge (vi hade en till kattunge från ett annat ställe, så 2 tillsammans).
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Vilka fina katter du har! :) Längtar tills jag får komma till katthemmet!
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Appropå det så rekommenderar jag att man har två katter iaf, dom flesta trivs bra med sällskap :)
Och hunden kan den ju vänja sig vid bara den är snäll, men det är klart att du kan ju fråga om någon är hundvan! Fast kanske inte så troligt om de kommer från katthem... (gissar jag).

Tack, visst är dom söta! :D
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Många katthem har också jourhem och det händer att en del jourhem har hund.
 
Sv: Adoptera katt/er från katthem?

Vilken underbar bild! :laugh:

TS
Jag hämtade min katt på ett katthem. Hon hade bott där längre än vad som är lagligt, varit "adopterad" ett flertal gånger men alltid blivit återlämnad. Hon fick följa med mig hem och nu är hon väldigt nöjd med sitt liv. Hör med de på katthemmet hur de tycker du ska göra! De kanske har några katter som gärna ska komma till samma familj, eller kanske någon som mår bäst själv. Tycker definitivt du ska kolla på katthem innan Blocket.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 382
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 002
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 230
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp