Jag Fick tag på min genom att jag annonserade efter en hund. RASADE in svar,allt från ofödda valpar till 8-åringar. Jag hade nyss förlorat min hund på ett fruktansvärt sett,han blev bara 11 månader,och jag kände väll inte riktigt att jag var redo just då,men satte ut en annons om att jag skulle ha en i framtiden,tex mot våren (var i slutet av November) Fick som sagt massvis med svar,men sen dök hunden med stort H upp,en liten stackare på 9 månader som hade haft det riktigt riktigt tufft,och att avlivning var i princip bokad och bestämd då han flyttat runt en massa redan. Inte för att det var fel på hunden,utan för att han flyttat runt bland alkisar/narkomaner. Omplacerad en gång,men det tog dom tillbaka då den människan inte alls visade intresse att ha hund. Jourhemmet hade läst min annons och fastnat direkt,och känt att "där kanske räddningen finns!"
Fick med denna bild:
Det var från första "räddningen". Jag smälte direkt,och när jag fick höra hela hans livshistoria så kände jag att vi behövde nog varandra just där och just då,så jag hämtade hem han dagen innan julafton 2004,55 mil bort. Vi har i år alltså haft 10 år ihop,och jag ångrar mig inte en sekund. Han har räddat mig många ggr, tror det är som tack för att jag räddade han en gång.
Han hade som sagt en förjävlig uppväxt,och det har visat sina spår ibland,bla så kan man inte binda fast han ute,eller stänga in han i ett rum,han får panik. Går bra om man sätter en grind så han ser vad som händer,men att stänga dörren går inte. Han var inte det minsta rumsren när jag fick han,men det gick snabbt att få han det. I början stal han också all mat han kom åt,men det fick vi också snabbt bort. Kom man hem sent en kväll så sprang han och gömde sig under sängen,och kom inte fram förrens morgonen efter,ofast så hade han då kissat lite av rädsla. Hickade man så drog han som en avlöning. När han kräktes så gömde han sig under sängen flera timmar. Allt detta har vi fått ordning på,förutom att binda fast ute och stänga in han i ett rum som sagt.
Har varit hos en djurpratare med honom,mest för skojs skull. Många saker h*n sa förklarade mycket,men skeptikern jag är så kan jag inte riktigt tro på det endå...
Bara hoppas att allt inte är sant iaf.