Chili
Trådstartare
Någon här som har tagit hand om en upphittad/räddad hund utan ägare, eller där ägaren blivit fråntagen sin hund pga. vanvård? Jag vet inte hur vanligt det är att sådana hundar går att finna, t.ex. genom att kontakta polisen, men vet att vissa organisationer räddar hundar från andra länder och adopterar bort dem i Sverige.
Har ni någon erfarenhet av detta? Hur har det gått?
Jag själv tycker det är en toppen-tanke , så länge hunden får det garanterat bra hos sin nya ägare! Blir alltid glad när jag kollar på Animal Cops på Animal Planet, där alla möjliga djur får det bra hos nya ägare. Jag har själv inget emot att ta hand om en sådan hund, jag är inte så noga med blandras osv. så länge hunden är frisk i kropp och hjärna.
Vad tycker ni?
Har ni någon erfarenhet av detta? Hur har det gått?
Jag själv tycker det är en toppen-tanke , så länge hunden får det garanterat bra hos sin nya ägare! Blir alltid glad när jag kollar på Animal Cops på Animal Planet, där alla möjliga djur får det bra hos nya ägare. Jag har själv inget emot att ta hand om en sådan hund, jag är inte så noga med blandras osv. så länge hunden är frisk i kropp och hjärna.
Vad tycker ni?