Adobe GoLive

Butros

Trådstartare
Är det någon här som använder GoLive? Vad är det fördelar och nackdelar jämfört med Dreamweaver?
 
Sv: Adobe GoLive

Jag gör ett nytt försök och formulerar om frågan. Är det någon här som medvetet har valt bort GoLive och i så fall varför?
 
Sv: Adobe GoLive

Jag har valt bort för att jag hellre kodar för hand. Dessutom klarade inte den versionen jag använde senast av php så bra.
 
Sv: Adobe GoLive

Kodar man för hand, kan jag förstå det. Jag hoppades att någon skulle ha använt båda programmen och jämfört dem.
 
Sv: Adobe GoLive

Har tyvärr inte provat GoLive. Finns den som gratis test nånstans? Jag älskar Dream Weaver förrutom några detaljer när jag jobbar med mycket tabeller. Skulle gärna jämföra.
 
Sv: Adobe GoLive

Kodar mest för hand eftersom jag jobbar mycket med webbprogrammering.

GoLive gillar visa personer och en del gillar det inte. Lika så när det gäller Dreamweaver.
Nu är ägs det av samma bolag så man få se.
 
Sv: Adobe GoLive

Jag puttar upp en gammal fråga, vad är bäst: Adobe GoLive eller Dreamweaver?
 
Sv: Adobe GoLive

Programmen är på ett ungefär likvärdiga. Ladda hem båda trial-varianterna och testa vilket du trivs bäst med. Det brukar sägas att Dreamweaver passar bättre än GoLive för folk som brukar koda för hand. Och att det har lite bättre stöd för php och lite bättre funktioner. Men på det stora hela är det vilket man passar bäst ihop med som spelar den stora rollen i valet GoLive eller Dreamweaver.
 
Sv: Adobe GoLive

Vilka funktioner har Dreamweaver som inte GoLive har?
Varför är det bättre med Dreamweaver om man kan koda för hand?

Hälsn Susanna
 
Sv: Adobe GoLive

GoLive och Dreamweaver? Neee, läs på igen! ;)

GoLive är väl nååågot lite mer inriktat på webdesign och Dreamweaver på webkodning, men skillnaden i funktioner är minimal.
 
Sv: Adobe GoLive

ok.. allt jag mins av genomgångarna av programmen var att skolan använda dreamweaver till att göra hemsidor (sällan men dock så hände det) och golive till animationer, flash och liknande.
 
Sv: Adobe GoLive

jag tycker Dreamweawer är bättre än GoLive

GoLive är bara förvirrande.. :S
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
216
Senast: sweep
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: SaraXX
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: Tonto
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 906
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp