Hej på er,har lite frågor angående adequanin. Min häst har inte blivit av med en hovledsinflammation på höger fram, vänster är borta och även en knäled bak har läkt. Han har behandlats två gånger med celeston bifas och en tredje gång endast muskulärt endast i höger fram. Han har ringskor fram och inga skor bak. Just nu går han på butta och går i vanlig hage där han är lugn. Vi inväntar nu en skoningsperiod till då hans högra hov blivit snedverkad. Igår var vi inne med han p.g.a en tappsko och då pratde jag med vet. Hon sa att det finns ett medel som heter adequanin men som inte brukar användas i första fallet, man ger det varje vecka i treveckorsperiod, En anna vet. som jobbar därinne och som bor vid vårt stall kan tänka sig komma ut och ge injektionerna.
Nu vill jag veta: Vad har ni för erfarenhet av medlet?
Är det ngt särskilt man skall tänka på vi användnng av just detta medel?
Hur gör man mellan injektionerna, vart skall hästen lämpligen placeras, hur har ni gjort? ( boxvila , sjukhage, vanlig hage???)
Hur är konvalesensen efter behandlingen???
En liten sak till, min häst har varit betydligt "kallare" i hovarna de senaste dagarna, har inte känr ngn speciell hetta. Men däremot är han svampig (gallig) över hovleden. Vad kan man göra åt det, finns ngt medel eller dylikt???
Snälla svara, mycket frågor i huvudet och ibland orkar man inte tänka själv i denna kämpande process!
Nu vill jag veta: Vad har ni för erfarenhet av medlet?
Är det ngt särskilt man skall tänka på vi användnng av just detta medel?
Hur gör man mellan injektionerna, vart skall hästen lämpligen placeras, hur har ni gjort? ( boxvila , sjukhage, vanlig hage???)
Hur är konvalesensen efter behandlingen???
En liten sak till, min häst har varit betydligt "kallare" i hovarna de senaste dagarna, har inte känr ngn speciell hetta. Men däremot är han svampig (gallig) över hovleden. Vad kan man göra åt det, finns ngt medel eller dylikt???
Snälla svara, mycket frågor i huvudet och ibland orkar man inte tänka själv i denna kämpande process!