Acrobat Reader...krångel

Nafayette

Trådstartare
Har ett pdf dokument som jag vill komplettera..
Bara jävlas...:mad:

Det handlar om blanketter från Vidilab.se där man ska fylla i hästars namn och ålder ägare och maskmedel m.m.
Men jag kommer inte åt textverktyget!!!

Nån som vet??
AM

Sv: Acrobat Reader...krångel

Säker på att det inte är meningen du ska skriva ut blanketten och fylla i den fysiska kopian?

Om du ska kunna fylla i det i datorn så måste det vara inlagt i dokumentet att ett område ska vara skrivbart. Det går att fixa ändå, men då måste man ha program som inte brukar finnas hos "normal"-användaren.

/Ida

Kl

Fick fylla i alla 40 hästar för hand...
Och adresser..och datum..osv

Hade varit klart enklare och mer läsbart om man hade kunnat direkt i datorn skriva uppgifterna...

Blankettvärlden kan ju knappast kallas modern i sådana fall...

Tack ändå för hjälpen.
Och vad heter programmet som låser upp fälten??

AM

Var glad för att det ändå var ett normalt pdf-dokument, och inte en inscannad kopia av en utskriven bild tagen med digitalkamera av det utskrivna dokumentet...
web 0.1

Tyvärr är jag inte hundra hemma på det själv heller. Jag vet inte riktigt hur mycket som går att göra i Adobe Acrobat Professional och hur mycket du måste göra i ett layoutprogram (tex Adobe InDesign eller QuarkXPress). Men Acrobat Pro är nog rätt ände att börja nysta i om du vill testa, funkar det inte så får du montera .pdf:en i ett layoutprogram och lägga till rutor där.

/Ida

Kl

Fick fylla i alla 40 hästar för hand...
Och adresser..och datum..osv

Hade varit klart enklare och mer läsbart om man hade kunnat direkt i datorn skriva uppgifterna...

Blankettvärlden kan ju knappast kallas modern i sådana fall...

Tack ändå för hjälpen.
Och vad heter programmet som låser upp fälten??

AM

Hej AM!

Ska du provta mer än 10 hästar är det bättre att ringa Vidilab så skickar de ut provtagningsmaterial med provtagningspåsar och listor där det får plats 20 hästar på varje lista. Du får även med svarspostetiketter så det blir gratis för dig att skicka in proven.

Priser:

10-24 hästar 180:- + moms/st
>25 hästar 165:- + moms/st
Odling ingår om det blir nödvändigt

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat