Äckligt....

Sv: Äckligt....

Jag läste precis den där. Fan så äckligt :crazy: Och jag hoppas verkligen att det inte kommer till Sverige.

Usch, kollade på kalla fakta igår, där fick man en ännu mer ingående beskrivning av det hela....*spy smily*

Vill inte ha hit, varför köper man en smuggel hund?

Jag håller med, denna skrämselpropaganda måste ha något gott med sig, att det inte köper hundarna.

Det är inte bara smuggelhundar som utgör ett problem. Alla dessa importerade gatuhundar kan också släpa med sig skiten, likaså resande svenska hundar som inte hålls under uppsikt och avmaskas ordentligt.

Undrar jag också, en kompis till mig berättade om en chihuahua som köptes från utlandet (eller, den hade smuglats in) och den kostade 8 000 kr med falsk stamtavla (SKK försåd att stamtavlan var falsk). VEM köper en så DYR smuggelhund? Chihuahuaor var inte ens dyra i Sverige när det här hände. Nu kanske man spar några tusen lappar, men är det värt det för en hund man inte kan ställa ut?

Tycker inte att det är fel att man får resa med hunden över gränserna, då reglerna är väldigt strickta. De flesta åkommer som en hund kan få utanför Sverige är bara skadliga mot de själva (dvs. om de reser lagligt), men det är klart att de som reser olagligt kan föra med sig en massa farliga sjukdomar och liknande (mask)...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
625
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka