Äckliga kryp i öronen

B

benjamin

Vad är det för äckliga kryp som kryllar i öronen på hästen och som sitter och suger blod och flyger i väg när de kryper ut ifrån örat?
Mygg, flugor eller loppor? Hur förhindrar man att de kommer tillbaka?

Sv: Äckliga kryp i öronen

Vad är det för äckliga kryp som kryllar i öronen på hästen och som sitter och suger blod och flyger i väg när de kryper ut ifrån örat?
Mygg, flugor eller loppor? Hur förhindrar man att de kommer tillbaka?

Det låter som knott du menar...
Små ettriga kryllande är dom, och de är framme på kvällar, och efter regn. De kan vara stora svärmar över hästarna, och de gillar att sitta i öronen har jag märkt.

Det svårt att förhindra dom, omöjligt mer korrekt sagt. Däremot kan man ju som med alla kryp lindra med diverse flug-/knottmedel.

Det finns redan en tråd om äkliga kryp i öronen på häst. Prova att läs den. Sammanfattningsvis så verkar det kunna vara knott eller älgflugor.

Glömde att säga att du kan prova med att ha huva med öron på din häst om det blir för illa.

Det finns flughuvor med öron på som kan funka.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: Hjälp! Hästen är full av flugor som slaskar på småsår och suger blod! Har ni nåt bra tips på...
Svar
13
· Visningar
806
Senast: Elo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 026
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V