Äcklig vildkatt...

Sv: Äcklig vildkatt...

USCH vad jag blir ledsen när jag läser vad du skriver:cry:
Den söker väl sig till er för att den är uthungrad. Fattar du inte att det är synd om den där "äckliga" katten. Har du inga känslor? Tänk om det var din egen katt som sprungit bort och blivit förvildad som någon skulle kalla äcklig och vilja skjuta?

//aemaria

Har du läst HELA tråden?!
För i så fall så skulle du kanske ta och göra det. :cool:
Och ja, jag är känslolös om du tycker att det är FEL att sätta mina EGNA katter först!!! :smirk:

Dessutom så om du läst ett av mina senaste inlägg så HAR katten en ägare som bor en bit bortanför oss.

USCH vad jag blir ledsen när jag läser vad du skriver:cry:
Den söker väl sig till er för att den är uthungrad. Fattar du inte att det är synd om den där "äckliga" katten. Har du inga känslor? Tänk om det var din egen katt som sprungit bort och blivit förvildad som någon skulle kalla äcklig och vilja skjuta?

//aemaria

Håller med dig. Och man blir förundrad vilken iq nivå en del människor har. Jag pekar inte specielt på någon utan det är flera i den här tråden.
Som inte förstår att en katt vet inte vad som är mitt och ditt. Det är som när man hör gnället över katter i sandlåda. Klart att de kissar där det är ju en jättebra toalett, det är väl upp till oss människor att göra något åt sådana problem. Tex lock på sandlådor.
Klart att det inte är kul om katter går i en sandlåda som jag byggt till mina barn. Men jag kan ju inte bli arg på katten för det, jag får väl använda min hjärnkapacitet för att göra något åt problemet.

Som inte förstår att en katt vet inte vad som är mitt och ditt. Det är som när man hör gnället över katter i sandlåda. Klart att de kissar där det är ju en jättebra toalett, det är väl upp till oss människor att göra något åt sådana problem. Tex lock på sandlådor.
Klart att det inte är kul om katter går i en sandlåda som jag byggt till mina barn. Men jag kan ju inte bli arg på katten för det, jag får väl använda min hjärnkapacitet för att göra något åt problemet.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför kattägare ska släppa ut sina katter i områden där de kan störa andra! Bor man t.ex i ett villaområde kan man inte ha sina dörrar öppna för att grannkatterna smiter in. Jag har svårt att se varför man ska behöva stänga sina egna dörrar för att skydda sitt hem mot grannkatterna. Varför ska barnfamiljerna behöva kosta på jobb och pengar på att rensa och skydda sandlådorna för att grannarna släpper ut sina katter?

JAG kan inte förstå varför man måste anpassa sitt eget liv efter sina grannars val med sina djur.

Jag har egna katter, och skulle aldrig släppa ut dem där de kan ställa till problem för andra. De får gå ute när vi är på lantstället där vi inte har några grannar som de kan störa.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför kattägare ska släppa ut sina katter i områden där de kan störa andra! Bor man t.ex i ett villaområde kan man inte ha sina dörrar öppna för att grannkatterna smiter in. Jag har svårt att se varför man ska behöva stänga sina egna dörrar för att skydda sitt hem mot grannkatterna. Varför ska barnfamiljerna behöva kosta på jobb och pengar på att rensa och skydda sandlådorna för att grannarna släpper ut sina katter?

JAG kan inte förstå varför man måste anpassa sitt eget liv efter sina grannars val med sina djur.

Jag har egna katter, och skulle aldrig släppa ut dem där de kan ställa till problem för andra. De får gå ute när vi är på lantstället där vi inte har några grannar som de kan störa.
:eek::eek::eek:

Kan du snälla förklara mer ingående varför jag ska behöva hålla min altandörr stängd när grannkatten annars gladeligen kommer in på besök?

Kan ta min granntant som exempel. Damen är bra över 70 år gammal och köpte en bostadsrätt på markplan för att få en liten trädgård att påta i. Tanten är livrädd och allergisk mot katter. Hela sommarhalvåret måste hon hålla stängt till uteplatsen hon drömt om så länge, enbart för att andra grannar släpper ut sin katt, som tar sig friheten att gå in till damen för en tupplur och använda soffan som toalett.

ÄR det meningen att de som inte gillar djur ska behöva anpassa sig för att vissa anser att det är fritt fram att släppa ut katterna var som hellst?

Skulle vara tacksam för ett riktigt svar från din sida.

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·
S
Övr. Katt Hej! Sitter här hemma och funderar. Jag hittade min katt (hona som nyligen passerat 1år) på golvet igår (på morgonen) hon kunde inte...
Svar
3
· Visningar
10 587
Senast: gorano
·
M
Övr. Katt Våran katt som är ett år beter sig konstigt, när vi ska klippa hans klor håller han på att klösa sönder oss och fräser och tjuter. När...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Yrja
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 660
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama