MalinM
Trådstartare
Den 27/6 hittade jag min älskling i hagen med ett skadat bakben. När jag hittade honom stod han vid grinden och gnäggade efter mig och det som mötte mig när jag kom fram var en mycket blodig syn, 2 stora glipande sår hade han fått precis vid hasen och blodet pulserade..Han hade fastnat i elstänget..Drog världens längsta radänga bestående av enbart svordomar samtidigt som hjärtat slog i panik..jag var ju fullt medveten om hur illa detta kunde vara, såret var jätte djupt och skrämmande nära hasleden..och vi vet ju alla hur sådant kan sluta
In med kusen i stallet, på med tryckförband och raka vägen in till kliniken.. Veterinären valde utan att tveka att söva honom för att kunna undersöka skadan ordentligt.. Peppar, peppar så var allting helt senor, leder rubbet Det var bara en enorm sårskada.
Så här såg benet ut en vecka efter
15 dagar efter sprack stygnen upp pga lymfangit
21 dagar efter..såret är FULLT med svallkött.. Behandling med lotagen på börjas.
23 dagar efter
25 dagar efter. Bilden är tagen inne på klinik..
Det är en stor skada som kommer ta mycket lång tid att läka men skam den som ger sig!!
In med kusen i stallet, på med tryckförband och raka vägen in till kliniken.. Veterinären valde utan att tveka att söva honom för att kunna undersöka skadan ordentligt.. Peppar, peppar så var allting helt senor, leder rubbet Det var bara en enorm sårskada.
Så här såg benet ut en vecka efter
15 dagar efter sprack stygnen upp pga lymfangit
21 dagar efter..såret är FULLT med svallkött.. Behandling med lotagen på börjas.
23 dagar efter
25 dagar efter. Bilden är tagen inne på klinik..
Det är en stor skada som kommer ta mycket lång tid att läka men skam den som ger sig!!