Äckelpäckel att spraya på bandage?

toughcookie

Trådstartare
Min kära boxer fick i helgen för sig att leka chickenrace med en röjsåg, röjsågen vann...

Dock kom han undan med blotta förskräckelsen och ett fult sår på ena frambenet.
Nu är han givetvis bandagerad och har tratt men dels så börjar han redan få lite skav av tratten på undersidan av halsen och som den uppfinningsrike herre han är så lyckas han ibland knöla ihop kanten på tratten så att han kommer åt bandaget.
Jag skulle med andra ord behöva något som smakar ricktigt äckligt att ha på bandaget.

Veterinären föreslog något antibit för häst (hon har hästar själv) men det tycker han är gott, senast jag smorde väggarna i stallet med Crib halt slickade han av det lika snabbt som jag smorde på det.

Så vad har ni bra erfarenheter av? Detta kommer bli en långdragen historia och det vore skönt att kunna vila ifrån tratten åtminstone en stund varje dag. Om inte annat för att han ska kunna äta och dricka obehindrat.

Sv: Äckelpäckel att spraya på bandage?

Kanske testa en sådan där uppblåsbar tratt? Borde vara mindre benägen att skava.
Hittade en bild i en gammal tråd (Alexandra_W's hund och bild tror jag):
Thumbnail.aspx

För skavet hade den varit utmärkt men med en sån kommer han garanterat åt bandaget, han har visat prov på imponerande smidighet när det gäller att övelista kragen och att vika in tassen i den.
Men om det finns något liknande med mer volym så skulle det vara värt att testa.

nejlikerot är otroligt effektivt. vi hade en blandras som hade dille på att bita av kopplet och sticka iväg... han tog sig tom igenom kedjor i "normal" hundgrovlek. smörjde det sista hyffsat hela kopplet vi hade hemma med nejlikerotsextrakt, ställde fram en skål med vatten och kopplade hunden. det var sista gången han ens försökte bita i ett koppel. vi fick göra samma sak med mina favoritskor.... de var redan förstörda vid det laget, men, återigen, han tuggade aldrig på skor igen.

Tabasco funkar INTE, det var så gott att han försökte slicka i sig direkt från flaskan´.

Sa jag att min hund inte är riktigt som alla andra.....

Bittermandelolja kanske.
Annars finns ju alltid hjorthornsolja, men då kan du ju inte ha vovven inne:crazy:

Jag sitter själv här med en Leonberger som har såriga eksem på baken. Han har lärt sig nå det trots tratten, och jag kan ju inte bandagera det.

Tabasco funkar INTE, det var så gott att han försökte slicka i sig direkt från flaskan´.

Sa jag att min hund inte är riktigt som alla andra.....

Hahaha:D
Gillar tydligen spicy food den där vovven!=)

Stop och väx. Sånt som används för nagelbitare, vet inte om det finns längre med jag använde den en gång för en massa år sedan på en honkatt som diade på sig själv hela tiden. Det funkade :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka