Äckelhund! Behöver hjälp med bajslukt!

Disen

Trådstartare
Igår på eftermiddagspromenaden kom Coyote över människoträck i skogen... Det blev myskalas med bajskorven innan jag hann reagera :crazy:

Doften på hunden gick lätt att få bort efter lite gnuggande med hundschampot, men halsbandet som han hade på sig luktar fortfarande och jag blir galen! Det var helt nytt (ett hurtta halvstryp i tyg). Jag tog tvål, jag tog hundschampo, jag gnuggade/skurade med en hård borste och jag lät det till slut ligga en stund i tvättmedel och vatten, men icke!

Så.. vad göra?

Sv: Äckelhund! Behöver hjälp med bajslukt!

Tvätta det i maskinen om det går. Ta tvättmedel och lite klorin, brukar hjälpa mot de mest ingrodda bajslukterna.

Tack! :)

Men kan inte clorin bleka det? Det är svart.

Jag har inga goda råd, vill bara uttrycka min medkänsla....! Har varit med om detsamma.......

Klorin är dumt på mörka tyger!
Ättikabad och tvättmaskin hade jag kört på :)

Philosophia och Squarepants hann före, men även jag måste lägga en röst på ättika :p

Go for ättika!
(Och vem F**n sätter sig och skiter i skogen egentligen?!)

Sel: Det var inte ens mitt i skogen, det var i en "samling träd" som ligger mellan en förskola och ett område med hyreslägenheter, folk är inte kloka :D

Svarar alla:

Tack! Fasen att jag inte tänkte på ätticka! Nu har det legat ca 6h i vatten blandat med tvätt- och sköljmedel, hjälper inte det blir det en ätickskur! :laugh:

Go for ättika!
(Och vem F**n sätter sig och skiter i skogen egentligen?!)

Har du allvarligt aldrig bajsat i en skog??? :confused:
Inte vet jag, det kanske är jag som är snedvriden men jag jobbar ju i och för sig som chaufför så jag har allt varit tvingad att stanna och gå in i skogen både en och två gånger. Finns inte så mycket att välja på om det inte finns några toaletter i närheten. Och jag antar väl att det är samma för människor som jagar eller om man går långa promenader i skogen. Vad ska man göra om man blir bajsnödig då? Bajsa på sig? Då kan jag ju säga att jag hellre skiter bland ormbunkarna :)

Vidare läser jag i tråden att detta verkar ha varit inne bland hus och förskolor och det kan ju däremot verka lite märkligt.

Till TS. Blä! Jag håller också på ättika, hoppas du får bort lukten!

Senast ändrad:

Och jag antar väl att det är samma för människor som jagar eller om man går långa promenader i skogen. Vad ska man göra om man blir bajsnödig då? Bajsa på sig? Då kan jag ju säga att jag hellre skiter bland ormbunkarna :)

Vidare läser jag i tråden att detta verkar ha varit inne bland hus och förskolor och det kan ju däremot verka lite märkligt.

Till TS. Blä! Jag håller också på ättika, hoppas du får bort lukten!
(Jag vet att du inte svarade mig, men..)

En gång när jag och en vän var ute och skulle spåra med hundarna i skogen så fick jag avlägsna mig för en privat stund :o
Jag har inga problem med att folk skiter i skogen för det försvinner så fort ändå, typ skogsröjare och det du nämnt ovan, men just där förstår jag inte hur någon kunde sätta sig och skita.

KL

Hur länge ska det ligga i ättickan?

Åh, himmel! Det är klart att det hänt att jag träckat i en skog någon gång, särskilt under min mest aktiva period inom levande rollspel (efter en helg med bara torkad frukt och saltfläsk i magen Måste man gå rätt bråttom ibland XD) men inte längsmed promenadstråk. Såpass god framförhållning försöker man väl ändå ha?

Indil: Hur som helst hoppas jag att ättikan går vägen. ^^ Jag skulle lämna det över dagen/natten. Borde inte behöva fler timmar än så tycker jag.

Ha ha, jag tänkte väl! :D ;)

Indil: Vad gäller ättikan så är det väl som Sel skriver, över natten hade jag testat. Hoppas det funkar!

Svarar "alla" :D

Tack allihopa för hjälpen! Jag hoppas jag får ordning på det. Det har legat sen i går em och ska tvättas i maskin nu på morgonen. *Håller tummarna*

Här är en bild på halsbandet:
DSCN1353.jpg

Jag hoppas verkligen att jag kan använda det igen, han är så snygg i det :love:

Och jag antar väl att det är samma för människor som jagar

Japp, men eftersom många av oss som jagar också har hund(ar) så tager man en bra grävgren, gräver en hyfsat djup grop innan man sätter sig och när man är klar, så fyller man noggrant igen gropen och gärna lägger sten/ris över det hela för att minimera risken lite att nån jycke gnider in sig i förbifarten.

Kan dock avslöja att det inte heller luktar hallon om jycken gnurar runt i björnbajs ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka