Acapulco Gold????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Imse vimse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 131
I

Imse vimse

Har ett sto E: ovanstående och UE: Caracas som jag ska bet till våren.
Har gett mig ut i den stora hingst världen och hittat en som JAG vill ha..
Finns det någon som har flera förslag till en matchande herre?
Vill ha råd och tips om vad som kan passa.

mvh

Sv: Acapulco Gold????

Jag har för mig att det finns fler uppfödare här med ston efter Acapulco Gold (Pooh?), de kanske kan bidra med tankar om hur de har tänkt?

Ja det vore kul att få lite back up iallafall.
Tack

Jag har för mig att det finns fler uppfödare här med ston efter Acapulco Gold (Pooh?), de kanske kan bidra med tankar om hur de har tänkt?

Här kommer en av dessa :D Har också ett AG sto som jag betäckte med Careful förra våren. Ska föla om en vecka :love:
Mitt sto är ganska skarp i huvudet, ca 160 i manke, högställd med bra ben. Har lång länd o ganska kort kors. Bra teknik övelag (tillräckligt iaf) men behövde förbättras o tyckte då att Careful var perfekt för att koplettera Jonna (stoet), då Careful har mycket bra huvud, hög ridbarhet, bra exteriör och mycket bra teknik i hoppningen. Kan rapportera vidare när fölis pluppat ut :rofl:

Mitt förra avelssto var e. Acapulco Gold - Furioso III.
Hon har bla fått två riktigt fina avkommor med hingsten Nobel.
Den äldsta fick 53 poäng på fölchampionatet (som han vann), han fick där 10 på typ och trav.
Både mitt avelssto och hingsten Nobel är dubbeltalanger och det slog igenom på avkomman som nu står som hingstämne med riktigt bra rörelser och en mycket bra hoppning. Dessutom är Nobelarna väldigt trevliga att ha att göra med.

Nobel själv har vunnit 1.50-hoppningar och vid debuten i dressyr kom han 2a i MsvB och MsvA. Han ska debutera GP dressyr till sommaren.
Stammen är holländsk: Larno - Ladalco. Stofamiljen han kommer ifrån har bla lämnat: Darco, Gestion Jup (internationell dressyr), Kingston (amerikansk mästare 2003), Olivi och Radar.

Så mitt tips är Nobel. :)

Var kan jag hitta bilder och info om Nobel?

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 709
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka