Acacio, Pessoa VDL, Fighting Alpha

copernica

Trådstartare
Vilket gemytt och ridbarhet ger dessa hingstar vidare till sina avkommor? Lugna, heta, tuffa eller trevliga att rida?

Vilken ville ni rekomenderat till ett lite grövre sto e: Carte D'Or ue: Lanskoy?

Sv: Acacio, Pessoa VDL, Fighting Alpha

Mitt (fd.) sto efter Acacio - Cortez, var tuff, totalt orädd, ganska het och envis (men ändå ganska lättlärd) :grin:
Hon kunde vara väldigt mysig också!
Inte så stor, kring 160.
Red henne aldrig då jag sålde henne som 3åring, men hon som red in och tävlade henne lite tyckte hon var jättetrevlig att rida och hade ganska lätt för sig.
Mycket trevlig att ha med på tävling!
Självklart ärvde hon endel av sitt temperament även från sin mor, men ändå :)
För övrigt mörkbrun utan tecken, mamma fux med stjärn.

Lite kort, vill du veta nåt mer kanske jag kan svara på det också!

Har ett sto född 05, egen uppfödning e. Acacio, ångrar inte en sekund att jag valde den hingsten till mitt kraftiga något framtunga sto (hmm, partisk?).
Min uppfödning har alltid varit trevlig och lätthanterad, påbörjad inkörning som unghäst helt okomplicerat, tyvärr avstannat pga av tidsbrist. Även inridning gick helt okomplicerat till, alltid samarbetsvillig, cool och orädd.
Hon har 3 bra gångarter, vill alltid göra sitt bästa och "förstå", tyvärr satte en skada stopp för hoppningen, men det lilla jag hann hoppa henne så visade hon en bra hoppvilja och teknik.
Alltid lugn och fin att åka till nya platser, stressar inte upp sig, det enda som ligger på minus sidan är storleken, hon är ca 158 cm.
Har en kompis som har en val e. Acacio, samma beskrivning stämmer in på honom, han är dock större, 165 cm.

Har en val-05 efter Acacio-Chess, alltså ganska nära släkt med cambodias häst. Han är trevlig att jobba med. Samarbetsvillig, bussig och positiv. Gör alltid så gott han kanJag tycker dock att han har varit ganska tittig, det är först nu som det börjat släppa lite mera och han känns mera "vuxen". Han har i ofs inte varit ute och sett sig om så mycket förrän det senaste året eftersom jag inte haft tid förrän nu. En häst av det lite rejälare slaget, drygt 170 cm i manken och egentligen mer lik morfar än pappa. Riktigt snygg tycker jag, och även mindre partiska peroner... Rör sig trevligt, hoppar med bra teknik tycker jag. Brun med stjärn och fyra vita fötter.

Valet föll på Pessoa, stoet är inseminerat och vi håller tummarna :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 107
Senast: spagan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London