Abonnemang, TV, play

Kirre

Trådstartare
Jag håller på att se över olika play-tjänster för tv/dator och det är ju ett virrvarr.

Vad rekommenderar buke?

Jag vill kolla film ffa, och serier. Det måste funka utomlands.
Vilka finns? Viaplay, Netflix, HBO, C-More?
Vilket är mest prisvärt? Vilka kanaler hänger ihop?

Jag har försökt att få reda i det men tycker det är väldigt otydligt.
 
Har haft HBO ett tag, via play i två omgångar varav den andra ännu pågår och Netflix "hela tiden".

Om jag var tvungen att välja en hade jag nog valt Netflix.
Men det beror ju lite på hur mycket filmer och serier man sett när man skaffar abonnemanget. Ibland tycker jag det varit lite få nya saker som kommit som intresserat mig. Men då har jag ju haft det i x antal år. Sedan tycker jag att det verkat bättre sista året.
Kanske tur eller så tar de in fler och fler riktigt bra titlar.

Viaplay är absolut bra också och säsongerna på ett par av mina favoritserier har kommit snabbare där.

Men det är inget fel på HBO heller 😉
 
Jag håller på att se över olika play-tjänster för tv/dator och det är ju ett virrvarr.

Vad rekommenderar buke?

Jag vill kolla film ffa, och serier. Det måste funka utomlands.
Vilka finns? Viaplay, Netflix, HBO, C-More?
Vilket är mest prisvärt? Vilka kanaler hänger ihop?

Jag har försökt att få reda i det men tycker det är väldigt otydligt.
Angående utomlands.
Det kluriga med Netflix (om de inte ändrat) är att du ju kommer få upp utbudet för det landets Netflix. I USA tex så får du ett helt annat filmutbud än hemma.
Viaplay och HBO har jag nog aldrig använt utomlands men ser ingen anledning till att det inte skulle fungera..
 
Jag har netflix hela tiden och så har jag haft HBO och viaplay i perioder. Cmore har jag testat oxå. Netflix har bra blandning mellan film och serier tycker jag. Viaplay är det nästan uteslutande serier jag kollar på och likaså HBO. HBO har jag ”mina” serier som jag kollar på så jag har det i 3-6 månader, kollar igenom allt på dem och sen gör ett uppehåll på 1 år till nästa säsong har visats, så jag tycker inte den är hållbar att ha som enda playtjänst. Cmore har jag en serie jag kollar på nu, annars är det klent tycker jag.
 
Jag har Netflix och Viaplay. Är nöjd med båda men kollar mest på Netflix. Båda har väl en gratismånad så du kan ju prova själv och se vad du tycker.
 
@Cattis_E Intressant det där om Netflix och utlandet. Behöver ju definitivt kollas upp innan.

En del av utbudet varierar mellan lander, Netflix egna produktioner, vilka blir allt fler och allt battre, ar ju saklart tillgangliga overallt. Ar det nagon sarskild serie jag vill se nar jag reser utomlands sa laddar jag ner den och satter sedan min iPad pa flightmode - salange man inte kopplar upp mot internet sa vet ju Netflix inte vart i varlden du ar.
 
Jag har precis avslutat Netflix efter att ha varit prenumerant i många år. Tycker tjänsten blir sämre och sämre, bara en massa skitproduktioner och mindre och mindre användarvänligt.

Tror att alla tjänster är regionsindelade, det har med licensavgifter att göra.
 
Jag har länge haft Netflix och Viaplay. Har precis lagt till HBO också. Men ngn ska bort.

Tycker HBO har ett mkt bra utbud av serier men en helt värdelös app. Den stör mig skitmkt. Dålig funktion och besvärlig navigation. Men serieutbudet är överlägset bäst.

På Viaplay ser jag mest film. Hyr en del nyare filmer där också. Gillar att se imdb-betygen. Hjälper mig att våga prova fler filmer.

På Netflix ser jag ungefär lika mkt serier som film. Tycker det är svårt att avgöra vad som är värt att titta på. Går på mga nitar. Men Netflix är ändå den som känns som den stabile. Så Netflix ryker nog inte vid gallringen om ett tag. Tror det blir paus på Viaplay. Fast å andra sidan kommer jag sakna filmerna då. Slutar säkert med att jag behåller alla tre...
 
Vi varvar Netflix, Viaplay och Cmore (och ibland lägger vi till DPlay). Ibland kör vi två tjänster samtidigt, men oftast bara en. På så vis hinner de få lite nytt material medan vi använder en av de andra.
Kontona ligger ju kvar med sina inställningar och så, gäller bara att komma ihåg att säga upp/pausa abonnemanget innan det förnyas när jag tänkt byta :D
 
HBO nordic fungerar inte utomlands varsomhelst.
Innehållet är dock topp. Det är den sista jag skulle ge upp faktiskt utifrån det, men beror ju på vad man gillar givetvis.

Jag har HBO Nordic och Netflix stadigt. Netflix är blandad kvalitet men nåt finns alltid att hitta som är bra.
Viaplay, C-more har jag testat ibland men de stannar inte permanent hos mig.
 
Vi har nästan alltid netflix aktivt. Ganska brett utbud och finns alltid ngt att titta på, men inte de allra bästa serierna kanske.
HBO har vi periodvis när vi följer vissa serier, likadant med Viaplay.
Fördelen med streamingtjänsterna är ju att du inte har någon bindningtid så det går enkelt att aktivera eller avsluta beroende på vad man vill se en viss period.

Jag ser fram emot när vi kan börja använda Disneys nya tjänst. Kommer bli jäkligt nice!
 
Jag ser fram emot när vi kan börja använda Disneys nya tjänst. Kommer bli jäkligt nice!
Den är jag kluven till 😉
Ett abonnemang till.
Hur många playtjänster ska man behöva hatta mellan för att få se det man vill...
Eller så får de ordna ett förmånligt kombinationsabbobemang där man kan välja flera tjänster. Som kanalpaket till tv varit 😜.
 
Den är jag kluven till 😉
Ett abonnemang till.
Hur många playtjänster ska man behöva hatta mellan för att få se det man vill...
Eller så får de ordna ett förmånligt kombinationsabbobemang där man kan välja flera tjänster. Som kanalpaket till tv varit 😜.
Precis! Det börjar bli mycket nu! Jag tror kanske att pay-per-view kommer bli vanligare och vanligare. Sen får vi se vad som händer när Amazon etablerar sig här och deras utbud blir tillgängligt. Youtube satsar ju hårt också på sin streamingtjänst i vad jag förstår olika varianter. premium eller pay-per-view.
 
Tack för all input. Känns som att en tjänst sällan täcker behovet. :crazy:

Telia verkar ju ha en egen tjänst också nu.

Någon som vet om program via svt som har utlandsspärr fungerar utomlands om man har en betaltjänst? Samma gäller tv4.
 
Den är jag kluven till 😉
Ett abonnemang till.
Hur många playtjänster ska man behöva hatta mellan för att få se det man vill...
Eller så får de ordna ett förmånligt kombinationsabbobemang där man kan välja flera tjänster. Som kanalpaket till tv varit 😜.
Deras tjänst kommer samla mycket som jag gillar så jag är positiv av den anledningen. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min 7 år gamla 32-tumsTV börjar vara dags att byta ut. Jag vill ha en TV där jag kan kolla på netflix och svt play direkt på TVn och...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: Chili
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 491
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp