Abbies var på utställning i lördags

MissFideli

Trådstartare
Trots en del krångel med att få pälsen bra, så tog hon sitt första CAP och blev NOM, men förlorade med en röst mot en CRX i panelen.
Matte är MYCKET stolt över sin pärla :love:! Domaren var jätteförtjust och röstade även på henne i panelen.

Simon (Toby), Abbies bror, gick hem med samma skörd men fick ingen röst i panelen tyvärr.

Inte illa, 2 av 2 möjliga i panel :eek: :banana:

Så nu måste jag bestämma mig för om vi ska fortsätta eller ej. Abbie skötte sig som den prinsessa hon är och Simon såg ut som om han aldrig gjort annat.

Dessutom träffade jag en annan med en britt som har patellaluxation, vi ska (förhoppningsvis) hålla kontakten och diskutera erfarenheter och jämföra linjer. Fick reda på en hel del matnyttigt vilket är klart intressant i min "forskning".

Sv: Abbies var på utställning i lördags

Ett stort GRATTIS från en som ställde ut i Köge/Danmark och fick första CAC:et på sin hane vilken kunde gått vidare men jag avböjde då han var lite stressad - det går fler tåg :smirk:

Grattis själv då!!
Jag hade stenkoll på Abbie för att dra henne ur panelen om hon visade stress, men hon (och hennes bror) verkar reagera på stress genom att bli lugna. Hon darrade en del, men blev aldrig fräsig och dann utan var så snäll.
Det är en 2-certare här i Örebro i juni, funderar på att anmäla henne till dom så kanske hon får PR-titeln, men är lite rädd att det blir för mycket för henne med 2 dgr.
Detta var hennes första utställning som vuxen, hon ställdes som junior, men det är ju 1,5 år sen.

Jag tycker inte det är speciellt kul att ställa ut, så det blir inga längre resor som det ser ut nu.

Det roligaste var nog att flera frågade om det var en hane, eftersom hon är så stor.

Sirpa gillar stora katter ;) (Jag försöker undvika att få henne till mina småttingar...)
Alexey Schukin har jag aldrig haft/sett. Hur är h*n?

Jag tycker om Sirpa :p
Schukin var jättebra, lugn och go med katterna och pratade mycket. Han är ju en holländsk ryss (!?), men jag tyckte man förstod det han sade ändå. Det var relativt lätt att läsa bedömningssedeln också, efter lite klurande så kom vi fram till ungefär vad det stod :angel:

Lite bilder

Britt med spikes. Nybadad, förnedrad och massor att göra.
blot.jpg

Väntar på att panelen ska komma igång.
vantar.jpg

Hmm, ja... vem ser argast ut?
blang.jpg

Nu är vi färdiga, sista rösten gick till den andra
fardiga.jpg

Så här ser kokarderna ut. Den stora och dom 2 gula är Abbies, dom andra 2 är Yogas. Den stora blå och den gula bredvid är från i lördags.
kokarder.jpg

Vilket uttryck Abbie hade på tredje bilden, ser ut som en liten demon. :D

Och Grattis förresten!

Tack. Ja hon ser verkligen arg ut. Domaren ser inte så snäll och trevlig ut han heller, även om han säkert är det.

Grattis!

Haha, klart en CRX vann ;) :D

Ok, andra raser kanske får vinna...ibland :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Japp, det var ju Birka som gällde i helgen. Våran debut var ju igår, både för mig och Aini (rag n03, kastrat hona). Fick otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix