MissFideli

Trådstartare
Yoga och Abbie var med till stugan i söndags kväll. Abbie är helt bombsäker på att om man går på gräs för länge så går man en grym död till mötes. Så hon tillbringade mesta tiden i hyllan som ni ser på bilden. Lilltjejen har ju aldrig gått på gräs, så det var väl en ny erfarenhet som jag hoppas hon vänjer sig vid på sikt. Och ursäkta lutningen, den beror på sned kamerahållning, inte på att marken lutar :angel:

abbieute.jpg

Yoga däremot vet precis vad det handlar om. Nu när jag har varit snäll matte och fixat en pall så damen slipper hoppa så högt :cool: , så hoppade hon in och ut ur stugan hela tiden. Nya nöjet uppenbarligen.

yogaute6.jpg

Sv: Abbie

Just att hoppa in och ut är ju skitkul :D Speciellt i början :angel:
Min katt gillar inte heller gräs, så hon vill inte gå ut i stugan alls. Ligger inne med sin löplina. Har slutat försöka tvinga med henne ut, hon får vara kvar inne i stan.....

Vad sött! :love: När Mis var ute första gången drog hon snabbt tillbaka tassen när hon kände att grästet inte var som parkettgolvet hemma! :D Sen tassade hon flera gånger på det innan hon vågade gå ut ur buren!

Vad söta! Yoga låter väldigt underhållande, självklart måste man utnyttja sin nyvunna frihet och smita ut och in själv. ;) Och "lilla" Abbie då... :D Du får vänta och se när hon hittar en fluga att jaga, då lär hon sig nog att gräset är roligt!

/Erica

:rofl: Jag tror du överskattar Abbie litegrann. Uttrycket dum blondin stämmer extremt bra på henne är jag rädd :p

Det flög runt nån större version av insekt när hon satt i hyllan. Hon följde den med blicken, men gjorde inget, vilket resulterade i att insekten satte sig i pannan på henne. Hon kände det och istället för att vifta bort den med tassen, så försökte hon luta sig bakåt så hon skulle se den :confused: :angel: Bekymrad till max satt hon och funderade ett tag (med insekten fortfarande sittandes i pannan) innan hon återigen försökte luta sig bakåt för att se den. Det slutade förstås med att katt ramlade baklänges och insekten for iväg. Abbie låg där och såg jättefrågand eut och tittade på mig med stora ögon.

Ha ha!!! :rofl: Är det där typiskt brittiskt också?? Mis hade kunnat gjort på samma sätt! Hon kan tassa på insekter, men flyger de iväg så tappar hon bort dom på en gång. Hon skulle aldrig jaga dom.

Kanske det :idea:
Yoga är bra smart, men min första britt, Julia, var också lite sådär korkad.
Hon jagade en fluga, lyckades få fast den mot väggen med båda tassarna och vände sig om (fortfarande sittandes med tassarna på flugan) och liksom undrade "matte, vad gör jag nu då?"

Sen lyfte hon på ena tassen och skulle titta på flugan, men då flög den ju iväg förstås.

Abbie jagar här hemma, men ute i stugan så satt hon bara på rumpan och viftade med framtassarna.

Dom är så roliga, katterna!! Jag upplever Mis som lite småkorkad. Hon springer ju efter saker, men inte för att fånga, bara för springandets skull. Hon lägger sig pladask på sidan så fort Siri tittar argt på henne. Hon jagar inte grejer som katter normalt jagar. Hon bara finner sig i allt, utan att protestera. Hon kan inte äta om hennes matskål är tom. Då står hon och jamar. Byter man plats på matskålarna (den andra är alltid full, det verkar som att de bara äter ur den ena...) så går det bara att äta...

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Hästhantering Hur trafiktränar man en unghäst ensam ??........ja det är min fråga. Har två hästar på gården, det äldre stoet kan inte ridas...
Svar
17
· Visningar
1 923
Övr. Hund Vi har en vuxen katt sedan tidigare, och nu då en 5-månaders valp (dv.pudel/cocker). Katten är ganska försiktig av sig, vill leka på...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama