Abbie ska på massage

Sv: Abbie ska på massage

MissFideli skrev:
Det där med att katten tror dom är smidiga håller jag med om. När 2 blomkrukor åker i golvet så får man ofta en blick av katten som säger "Vad 17 kastar du dom i golvet för???" Att dom själva vält ner dom finns inte i denna värld.

Kan säga att jag helt och hållet håller med dig där:D Deras uppsyn när de har ner något själva ser så kul ut så man kan inget annat än skratta åt dem:D

Visst är det så? Har dom ner nått kul så ska man som god och väluppfostrad matte lyfta upp saken dom haft ner så dom kan ha ner det igen. Jättekul!!

CarolaLind skrev:
Ogillar han människor han inte känner också? Katter som är som du beskriver vill helst inte ha främmande människor inpå sig, mest för att de brukar ha spänningar som smärtar i nacken och ryggen.

De vill inte att okända tar på dem.

Intressant det där... Ena kissen här är väldigt avig mot främmande, om det inte är allergiska eller rädda för katter förstås :smirk: De dagar han är på dåligt humör reagerar han väldigt starkt på om man tar honom över rygg eller länd. Han kanske är på dåligt humör för att han har ont?! *känner sig som en dålig matte*
Att få tag på en kattmassör här känns svårt (jag vet hur svårt det är att få tag i en bra hästmassör!), kan man göra något själv?
Till saken hör kanske att han var en "propp" när han föddes och de fick dra ut honom med baktassarna före, dock har han inga skador som en veterinär kan se.

Nu har vi varit på massage. Det var med lite skräckblandad förtjusning Abbie blev "provmasserad", det var lite läskigt men samtidigt skönt. Hon skötte sig prima, min stolthet, men bakbenen var hon lite restrektiv med så dom tar vi nästa gång.
Här är lite bilder som min kompis tagit:

Abbie och Malin, massören
havefjall2.jpg

Mycket koncentrerad matte som får hemläxa
havefjall1.jpg

Tur att hon har många morrhår :smirk:
havefjall3.jpg

Vilken biffig kisse!! Hur gammal är hon? Mis är inte på långa vägar så där kraftig... Får se om Prosit lägger ut bilden i den andra tråden, så får du se...

Det var min reaktion också när jag såg bilderna. Hon verkar inte så grov i verkligheten. Hon är stor, det visste jag, men sådär :love:

Hon fyller 2 år på lördag och vägde tidigare i höstas 5,2 kg. Så det är en saftig bit. Typiskt va? Nu är hon ju kastrerad, annars vette 17 vad hon stannat på om hon skulle fortsätta bredda sig i 2 år till.

Tror nog att Misan väger därikring också. Ska ta och väga henne när jag kommer hem, det var länge sen nu! Jag vet att Siri brukar väga runt 4 kg, men den unga damen är betydligt tyngre än henne nu...

Nytt besök idag

Idag var vi på andra besöket. Abbie skötte sig såklart oklanderligt och matte pös av stolthet när vi åkte därifrån. Kände igenom hennes bakben idag och vänster är "värre" än höger. Men lite släppte, höger var mjuk och go när vi åkte därifrån.
Tydligen var det väldigt skönt, för Abbie nästan somnade i knät på massören :p

Tyvärr sove rhon aldrig i mitt knä, så det var bara att dra fram mobilen och föreviga även om det inte är hos mig hon ligger på bilden.

SP_A0013.jpg

Fina Abbie :love: Hon är så himla biffig, min lilltjej skulle se ut som en ärta bredvid henne :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama