Aaaarrrggg!!!!!

Jettan

Trådstartare
Avslagen sista steget i mål igår!!!! Helvete!!!! En sån där smygkörd jävel kom åkande och tog honom med ett huvud!!!!

Pojken var fin, fick göra mycket grovjobb själv, men det är ju lite svårt att glädjas åt en andra plats när man så snörpligt blev av med en första!!!:grin:

Han hade bara 90 i puls när han kom in sen, så med detta lopp i kroppen kanske han kan vinna nästa gång.... fast några bra lopp i hans klass finns det ju inte nästa månad, bara om man vill starta från tillägg....:mad:

Sv: Aaaarrrggg!!!!!

Var glad att du överhuvudtaget har en häst till start... En annan är glad om man någongång kan få kvala in sin häst och sedan få en matlapp på Hagmyren eller så.

var glad att du var 2a istället för att vara missnöjd.:)

öh?

JAG är bitter, jag red en häst som inte tog i en enda meter under två varv. fick jobba in hästen i mål och blev omsprungen av flertalet hästar på upploppet. Han låg TVÅA och blev femma. JAG är BITTER.

din häst gjorde ett bra jobb, kämpade och blev tvåa. snälla...

Men snälla! Du måste skoja?! Hur i hel-ete kan man vara missnöjd efter ett sådant lopp? Usch, jag blir bara arg när jag läser sådant.

En sån där smygkörd jävel kom åkande och tog honom med ett huvud!!!!

Nästa gång kanske din häst är "en sån där smygkörd jävel"... :grin:

Självklart är jag glad att han blev tvåa, speciellt som han har varit sjuk en längre tid och nu äntligen kan starta! Men jag håller på med trav och tävlar för att vinna ju (trodde inte jag var ensam om det!!!)...

Jag tycker inte synd om mig själv, det känns bara snörpligt, hade mållinjen varit 10 cm tidigare så... :grin: Är inte första starthästen jag har och jag har varit med om andraplatser jag glädjt mig mer över, typiskt exempel är väl om hästen spurtar som ett as och tar andra precis!

Men som sagt; nu har det smält lite och han var duktig, den andra hästen var ju bara lite bättre... :crazy:
Han fick massor morötter och beröm efteråt! Det är kul att han äntligen kan starta och att han är BRA!!!!

Men herregud, är jag den enda på buke som vill se min häst vinna? Som tycker att en första plats smäller bra mycket högre än en andra???
Bara för att jag vill att han ska vinna betyder väl inte det att jag gråter för att han blev tvåa?
Jag tyckte han verkligen förtjänade att vinna och då känndes inte en andraplats lika bra som den kan göra, kan man få avreagera sig lite eller???

Har ni ALDRIG själva varit med om liknande själva och tyckt att "faan, där åkte en första plats!" istället för "jippie! vi vann en andraplats!"????

Nej, du är säkerligen INTE den enda som gärna vill vinna här på buke och som tycker att etta är bättre än tvåa. Men sättet du uttryckte det hela på var inte speciellt ödmjukt och då får du räkna med sådana här reaktioner också. De flesta här är glada om man får häst till start som tjänar pengar. Vinner man är det en trevlig bonus.

klart det är kul om hästen vinner!

Men det är inte allt.

Jag har också en bra häst. men just för tillfället skulle jag gråta av lycka om hon sprang fullt ut två varv i ett lopp.

men inte skulle jag vara sur över en andraplats, även om det hade varit hårfint på mållinjen! "äsch" kanske jag hade sagt, men väääääldigt glad hade jag varit ändå!

Jag har läst min tråd flera gånger och jag tycker väl inte att det är nåt konstigt med den, kanske för att jag inte tänkte att jag var vansinnigt arg och ledsen när jag skrev den, utan satt och skrattade lite för mig själv och tyckte att det är ju lite märkligt hur det blir ibland.
Att vara 1-2-3 är ju något att vara riktigt glad över, men när loppet blir på ett visst vis blir man ibland inte så glad som man kanske borde över en andraplats.

Hade för ett par år sedan en häst som blev tvåa i Amatör-SM och jag skrek och grät av glädje, så alla trodde han hade vunnit....:rofl:
Då sket jag minnsan i en förstaplats... Kunde man ens bli etta???:rofl:

Men igår ville jag verkligen vinna och då dög inte riktigt en andraplats... :grin:

Men igår ville jag verkligen vinna och då dög inte riktigt en andraplats... :grin:

Det är just det som inte är så ödmjukt.

Tror liksom att man förstår att det brister i ödmjukhet redan i första stycket av ditt första inlägg när du skriver "en sån där smygkörd jävel kom åkande". Tycker inte att man ska säga så om andra hästar.

Det är just det som inte är så ödmjukt.

Tror liksom att man förstår att det brister i ödmjukhet redan i första stycket av ditt första inlägg när du skriver "en sån där smygkörd jävel kom åkande". Tycker inte att man ska säga så om andra hästar.

"smygkörd jävel" var sagt med glimten i ögat och ett uttryck myntat om hästar Örjan Kilström brukar köra, tror det var Åke Svanstedt som kom på det (eller Ludde?), så det var inget eget påfund... (funderar på om jag är den enda som håller på med trav på hel-tid, ingen av mina stall-kompisar tyckte mitt uttryck var elakt, snarare lite roligt, man har ju själv haft smygkörda hästar förr....).

Ja, du får väl tycka vad du vill, men jag håller på med trav för att vinna (med det sagt ska man veta att jag har en häst som aldrig vunnit, men hon KAN vinna). Jag skulle nog inte tycka trav var roligt om jag år in och år ut bara jagade matlappar.... Med det sagt så har inte segerprocenten varit den bästa i år, varför jag VÄLDIGT, VÄLDIGT gärna vill vinna, inte vara tvåa(platsprocenten är bra...;) )

Om du tycker jag är dum för det så visst... Vi lär väl aldrig träffas på stallbacken på Solvalla när det är Elitloppet, för det är dit jag ska, (dock förmodligen inte med denna häst..:grin:)och då duger inte en andraplats.

Hoppsan, hoppsan! Ödmjukheten personifierad här märker jag. :rofl:
Först och främst - oavsett vem som myntat begreppen "en smygkörd jävel", så är det svårt att uppfatta att du skriver det med "glimten i ögat" på ett forum eftersom skrivna ord kan tolkas på olika sätt. Ett tips är att lägga in en smiley efteråt för att visa att man är skämtsam. Vad jag kan se i ditt första inlägg så förekommer det inga sådana smileys... Det är skillnad om man säger det i verkliga livet till sina kompisar som då hör ditt tonfall och fattar att du har glimten i ögat.

För det andra - jag håller också på med trav för att vinna. Men jag är inte missnöjd med en matlapp eller en andraplats. Jag har hållt på i många, många år med den här sporten och har haft fördelen att (för ett antal år sedan) faktiskt ha en starthäst under Elitloppshelgen (dock i ett ramlopp under lördagen). Så vi kanske mycket väl ses där igen. :grin:

Vad var det för häst då???

Nej jag skulle väl ha lagt in en smily här kommer några::laugh:;):)

Bättre nu?:grin:

oj, det kom en till...

Nej, jag är mycket tacksam och glad att han blev tvåa, jag är glad att han ens kan starta efter ca. halvåret bekymmer med sjukdom.
Detta är dock en begränsad häst och ska han vinna så ska det ske innan han kommer för högt upp i klasserna, men han har utvecklats enormt och seger kanske kommer snart.... Kanske jag fick lite panik att "han måste vinna nu" då han har varit sjuk mycket, krånglat mycket och varit på väg att starta, men blivit struken...:( Det kan mycket väl ha varit sista starten för honom också med tanke på alla problem, och vad hade varit bättre än en 1:a i raden???:crazy:

Ok, men om han har varit sjuk mycket så skulle jag vara glad att överhuvudtaget få en sådan häst till start.

Jag hade Cool Dandy Boy till start 1997.

Nej,jag har aldig haft en häst som bromsat bort en seger. Mina hästar har för vana att gå för fullt över linjen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka