AAAAAAAH, flugpapper, hjälp!

Monstermom

Trådstartare
:arghh:

Vad löser lim från flugpapper?! Hundkräket Stackaren var in i ett hörn där det fanns ett flugpapper hängande och lyckades sno in sig, ett varv runt kroppen och två runt svansen. Visst lirkande så är han loss (tack och lov ett helt tomt flugpapper, annars :wtf:), men nu är han ju full av lim! Och papper. Trådstumpar. Leksaker. Strumpor. Ja, ni fattar... Går inte bort med tvål och vatten, inte med såpa (har provat på mina händer alltså), så vad får man bort det med?! Som hunden tål också då, så inga tips om Ajax eller Klorin eller liknande nu, tack.

Barnolja eller annan olja typ solros- eller olivolja (allt helt ofarligt för hunden). Tänker att det är lite samma som limmet på de operationsplåster vi använder och då brukar vi rekommendera djurägarna olja om de inte fått med sig speciella våtservetter som löser upp plåsterlim.
Skulle definitivt prova olja innan du går på aceton och annat giftigt.

Kemiskt ren bensin. Vi klarar det direkt på huden, jag hade tagit bort klistret med bensin och tvättat hunden som vanligt sedan.

Viktigt är att inget lösningsmedel får gå på trampdynorna.

Aj, aj....stackars Monster :crazy:

En vänns underlat trasslade in sig i en sån där hängande klisterremsa för flugor en gång. Arma pippi, blev nästan nakenfis :(

Vad löser lim från flugpapper?! Hundkräket Stackaren var in i ett hörn där det fanns ett flugpapper hängande och lyckades sno in sig, ett varv runt kroppen och två runt svansen.

Monster överraskar än en gång med sitt briljanta intellekt! :up:

(Mer allvarligt, hoppas du får bort det! Stackarn måste ha varit utom sig: Mamma, något anföll mig, TA BORT DET! :arghh:)

När en av våra gamla katter lindat in sig i en sådan blev det in till veterinären. Han löste upp klistret med eter så vi var alla lite lulliga ett tag :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka