• Trav
  • Trådstartare Trådstartare FoxyLady
  • Startdatum Startdatum
F

FoxyLady

Jag är 16 år och för gammal för att tävla i ponny trav kat a. Men jag undrar om det finns några lopp jag får vara med på? Bara för skojs skull eller för att visa upp min ponny?

Sv: A ponny

Om ponnyn är registrerad och inkvalad och du har en ponnytränar licens så finns det banor som anordnar propagandatrav och andra icke officiella lopp som är öppna för alla som har kör eller tränar licens.

Samma regler som i vanliga lopp gäller så ponnyn måste uppfylla samma krav som vid anmälan till vanliga lopp och du måste ha personlig dress.

Den bana som jag kan komma på nu är Tomelilla i Skåne, dom kör heldagar med propagandatrav.

Är gubb och gumloppen borttagna som mycket annat kul som ponnytravförbundet hade förr?
hur är det med reglerna för bygdetrav? Kanske kan du köra där?

Tack för alla svar!

Jag har får tydligen tävla i träningstävlingar, då behöver jag inte ha licens! :)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka