mjmatilda

Trådstartare
För att kvala till SM måste man ju kvala in ifrån A-klass.
Men om man då rider B/C-klass, är det samma poäng för att kvala till A-klass som till SM? Eller hur funkar det?

Sv: A-klass

Nej, kvalgränserna till A-klass ligger på 6.00 (5.50) i T1, 5.80 (5.40) i T2, 6.00 (5.50) i V1 och 5.60 (5.20) i F1. Siffrorna inom parentes är för ungdom.

Kvalgränserna till SM är i T1 6.40 (5.90), i T2 6.20 (5.80), i V1 6.40 (6.00) och i F1 5.90 (5.40).

Okej tack!
men hur är det måste man ha fått kvalpoängen fler än en gång för att få starta A-Klass? :D

Och visst är det så nu också att man måste kvala till B-Klass?
Helt snurrig av de nya reglerna :S

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Snurrfia
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka