å hjälp han bara yrar runt..

LadySara

Trådstartare
min lilla schäfer kille är inne i en yr perio nu.. 20 mån å lite till...
å imorgon ska vi till hundklubben å visa vad vi har lärt oss.. JÖSSES.. undrans om man får pris för hunden som förstår minst..

har aldrig träffat en hund som kan se så otroligt dum ut.. VA!!? va menar du matte... ja lägger mig ner så är de nog rätt eller när jag sitter nog eller nä jag provar att vinka.... meh matte varför ser du så less ut...

de är såna här dagar veckor som man kan hoppa över...

har era haft några "kriser" elelr va man ska kall de??

Sv: å hjälp han bara yrar runt..

För några veckor sen så kunde Nellie inte för sitt liv
begripa vad jag menade när jag sa "Sitt"

Hon idiotförklarade mig verkligen där ett tag.

Det gick som tur var över efter att köttbullen
kom fram, och peppar peppar så var det enda gången ;)

Hon fyllde nyligen 1 år.

lillskutten skötte sig exemplariskt på hundklubben, fick jätte mycket berlöm för alla framstegen. de jag blev mest imponerad av honom var att han bara låg när vi gick igenom allting som hänt under alla träffar. han la sig självmant å bara va helt passiv.. annars brukar han bara stressa runt. å de promenerade hundar förbi. visst han tittade till men gjorde inget mera bara konstaterade att ja där går de en hund.. *stolt matte*

sen har jag en hund som inte går att belöna med mat. han gör allt mn ber om även utan mat.. å blir mer glad över beröm med röst å mitt kroppsspråk än med mat. kjan kan lägga korv å köttbullar på marekn å han går dit å sniffar men tar inget.. har itne så mycket mat intresse

När min hund var ca. 15 månader "glömde" han allt han lärt sig, även hur man går i koppel o.s.v. Varenda träningspass var bara TRAMS. Tog honom ur träning och började från början, hela vintern var en enda stor konflikt för han vägrade ge sig (och husse och matte var lika viljestarka). Sedan några månader är vi tillbaka på rätt spår igen och nu är det dags att lära sig av med passgång och tralopp.

Halti gjorde susen när han var som värst. Tre gånger med halti (vi tog oss 25 meter utanför dörren och sedan ställde han sig och vägrade röra sig en millimeter till) och sedan insåg han att "gå fint i halvstryp" var det "lesser evil".

Senast ändrad av en moderator:

Det gäller att hitta rätt motivering för sin hund. :)

Haha.. Det lter precis som Kiera när hon var åta, nio månader. Jag gav ett kommando & hon såg på mig med världens sötaste blick: Men mamma.... nu pratar du grekiska igen?!

jo men måste de åter komma så ofta dessa perioder... men de sägs att hanar har en period där mycket går fel i lilla hjäörnan runt åkldern han är... å ja tror att iböland så blir de kortslutning..

sen så hjälper de inte till att varenda tik i området löper... så nu matvägrar ahn å så fort man går utanför dörren så rinner e ur truten å så skallrar han tänder... *suck* tur att man har bil å kan åka nån annanstans å rasta å träna lite...

Haha, ja vad ska man säga. Skönt att det inte bara är jag som blir frustrerad ibland. Men jag räknar till tio ganska ofta, t ex när man för hundrafemtioelfte gången stannar när den lilla hunden i änden av kopplet hääänger fram och väser som om jag håller på att strypa honom, bara för att han trodde att det var en kanin långt där borta i horisonten.
- "Gå fot"???? nähä, det har du aldrig lärt mig matte, men ge mig en godis så ska jag fundera på det. :rofl:

Ojoj, men så tillslut så kommer han ju och sätter sig brevid mig och kollar med stora ögon på mig och undrar vad det nu var som var så där nödvändigt med denna grejen då. Åh, vad jag älskar min hund!

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 459
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka