A:0/A??? Behöver hjälp!!

A

avemaria

Vad står bedömningen A:0/A för?
hittar det inte.

Hoppas nått kan hjälpa mig :idea:

Sv: A:0/A??? Behöver hjälp!!

A:O betyder att hoppningen går över en fas = minst antal fel och snabbast tid vinner.
/A betyder att unghästarna blir likaplaserade vid samma antal fel

taaack :banana:

Inte så konstigt att jag inte visste det då :smirk:
rider inte unghäst :p

men nu vet jag.. tusen tack =)

avemaria skrev:
taaack :banana:

Inte så konstigt att jag inte visste det då :smirk:
rider inte unghäst :p

men nu vet jag.. tusen tack =)

Bedömning A är inte bara en bedömning som förekommer för unghästar. Det är den som gäller för unghästar, men det finns klasser för äldre hästar som också har bedömning A. Kan ju vara bra att veta om du stötter på det senare. ;) Men i detta fall anger det bedömningen för unghästar.

starcraft skrev:
Bedömning A är inte bara en bedömning som förekommer för unghästar. Det är den som gäller för unghästar, men det finns klasser för äldre hästar som också har bedömning A. Kan ju vara bra att veta om du stötter på det senare. ;) Men i detta fall anger det bedömningen för unghästar.

okej.. men står det lika då? A:0/A ?

Nä då står det antagligen bara A eftersom då kan unghästar och äldre hästar gå i samma, man behöver alltså ingen speciell avdelning för unghästar.

A:0 är en annan bedömning som förklaras ovan. Se även mer information i den nålade tråden om bedömningar.

hoppar in lite.. bedömning A är ju som Clear-Round och på många stora tävlingar så brukar dom ha det som uppvärmningsklass

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Snurrfia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur