Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens ett linne med spagettiaxelband över en t-shirt? Och sätta upp håret typ såhär (går med vanliga hårnålar också):Hmm, får fundera lite till. Inga av de stilar ni beskriver känner jag mig bekväm med eller kan lätt sätta ihop utan att köpa kläder jag sedan aldrig kommer använda. Gillar egentligen inte att klä ut mig eller temafester så vill hålla det enkelt. (Men vill gå på denna fest pga mycket trevligt sällskap).
90 talet var ju ett mkt kvinnligt mode för oss som var lite äldre än fjortis. Jag som är född 67 ser ju hur mkt som har kommit tillbaka i höstens mode faktiskt. Mkt av de som säljs idag hänger i min garderob sen typ 30 år tillbaka
Jag hade ju mycket långa kappor, dräkter, kostymbyxor och ibland med tillhörande kavaj, dom var ganska stora och vida. Eller Levis, vit top och svart bomberjacka och cowboysboots mkt boots var det och platådojor alltså sådana som finns i miljoner i affärerna idag.
Visa bifogad fil 105358
I smyckesväg var det ganska stilrent efter 80 talets krimskrams med 800 kedjor och pärlhalsband runt hals och handled. Typ Madonna alldeles i början av hennes karriär.
Det hade vi på högstadiet. 97-99. Hängde kvar en bit in på 00.Det låter mera som 2000->
Tror du är on to something Jag gick grundskola på 90-talet och känner igen mig i allt från spaghettilinnen till grunge, hårmaskara, lågt skurna jeans, adidasbyxor med knappar längs benen och chokerhalsband. Men det var ju inte så min mamma klädde sig!
Mina systrar, födda 82, 87 och 89 har alla haft sådana Adidas byxor, men inte jag. Hur fula var inte de liksom!Min syrra som är född 81 hade ju mer grungestilen och Dr Martens förstås. Jag minns dom där vad jag tyckte asfula adidasbyxorna med knappar WTF liksom
Precis och riktigt smala stora runda örhängen som på denna bilden var inne i flera år. Sminket på bilden här känns däremot betydligt modernare och inte tidstypisktInte ens ett linne med spagettiaxelband över en t-shirt? Och sätta upp håret typ såhär (går med vanliga hårnålar också):
En klassikerJag kan inte sluta tänka på Dateparfymerna och tjejerna på bilderna
Nej det tycker jag inte låter som någon konstig kombination kör på detSvart t-shirt, choker och små hårklämmor låter görbart och inte dyrt. Men är det ok att kombinera, eller blir det en konstig blandning av stilar?
Jag var tonåring på 90-talet men har alltid varit ganska ointresserad av mode så har själv ingen koll. Jag kombinerade vad jag själv trivdes med och sökte ingen speciell stil.
Hmm. Oversize var rätt populärt bland vissa mest skate killar. Hos tjejer inte lika vanligt. Däremot var det poppis med magtröjor.T-shirt på 90-talet, ska den vara tight, oversize eller mittemellan?
Magtröja ska jag inte ha i alla fall...Hmm. Oversize var rätt populärt bland vissa mest skate killar. Hos tjejer inte lika vanligt. Däremot var det poppis med magtröjor.
Skulle nog kört på något mittemellan
Detta kanske går att få till utan större problem. Spelar färg någon roll? Bör båda vara enfärgade?En grej var att ha en långärmad tröja underst och en kortärmad t-shit aktig tröja över det. Var själv anhängare av detta ehh… mode